دیپلمات روس: راه‌اندازی مکانیسم ماشه برای شورای امنیت عواقب خوبی ندارد

دیپلمات ارشد روسیه معتقد است از سرگیری تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران می‌تواند پیامدهای مخربی برای شورای امنیت به دنبال داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در نهاد‌های بین‌المللی در وین، اعتبار تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی بویژه از طریق توسل به مکانیسم ماشه را زیر سوال برد.

میخائیل اولیانوف در پیامی در حساب شخصی خود در توییتر با انتقاد از راهبرد یکجانبه گرایی و تحریمی آمریکا آورد: بار دیگر (تکرار می‌کنم): تلاش‌های آمریکا برای راه اندازی مکانیسم ماشه می‌تواند به شورای امنیت سازمان ملل از جمله در زمینه تحریم‌ها آسیب وارد کند. تاکنون تحریم‌های ایالات متحده گاهی به طور کامل اجرا نشده، با این حال اعتبار آن‌ها مورد سوال قرار نگرفته است. مکانیسم ماشه می‌تواند همه چیز را تغییر دهد. آیا این همان چیزی است که آمریکا به دنبال آن است؟ ما خواهان آن نیستیم.

وی همچنین در توییت دیگری یادآور شد آمریکا نهایت تلاش خود را برای واداشتن ایران به تعلیق برخی تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای به کار گرفت. این مسئله‌ای در واقع کاملا مستند است.

بحث از سرگیری تحریم‌های ایران از طریق توسل به مکانیسم ماشه، موضوعی است که این روز‌ها از سوی دولتمردان آمریکایی به جد دنبال می‌شود. آمریکا پس از شکست سنگین در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، به بهانه نقض تعهدات ایران ذیل برجام تلاش می‌کند تا تمامی تحریم‌های بین المللی علیه جمهوری اسلامی را از سر بگیرد. مدعایی که البته با مخالفت حداکثری اعضای شورای امنیت تا به امروز خریداری جز جمهوری ناشناخته دومینیکن نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۱۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
جناب اولیانوف: اضافه به فرمایشات شما اینکه:
در نظام بین المللی جلسات و اعضای دائم شورای امنیت به سخره و جوک جهانی تبدیل خواهند شد چراکه رئیس این شورا یعنی آمریکا خودش قطعنامه2232را با حداکثریت آراء اعضا تصویب کرده.....
2) ضرب المثل اندیشمندان وسیاستمداران اروپائی محقق جهانی و بین المللی خواهد شد که:
""قدرت های اروپائی در صنعت برای خودشان غولی هستند ولی در اقتصاد در مقابل آمریکا موش هستند""و این یعنی تمام اعتبار جهانی قدرت های اروپائی برای حل مشکلات جهانی زیر یک علامت سوال بزرگ گیر میکند و دیگر در سطح بین المللی هیچ درجه و اعتباری نخواهند داشت و از حل و فصل مناقشات بین المللی حذف میشوند......
3) اجماع جهانی بین المللی( مذاکرات چند جانبه گرائی) در مقابل یکجانبه گرائی آمریکا در سطح جهانی و بین المللی برای حل مناقشات و مشکلات بین المللی بی معنا و بی مفهوم می شود چنانچه آمریکا نتایج کار چندین قدرت را به تنهائی مغلوب و بی اثر کند برای همین است که کره شمالی تن به مذاکره نمی دهد چون وقایع لیبی و عراق و سوریه را در موضوع نخ نما شده ی منع اشاعه تسلیحات هسته ای از سوی آمریکا و متحدان سنتی اروپائیش پیگیری هوشمندانه کرده است..........
آخرین اخبار