پمپئو به سرزمین‌های اشغالی و امارات سفر می‌کند

در پی توافق رژیم صهیونیستی و امارات، وزیر امور خارجه آمریکا این هفته به اراضی اشغالی و ابوظبی سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آکسیوس، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، فردا (دوشنبه) واشنگتن را به مقصد سرزمین‌های اشغالی و امارات ترک خواهد کرد.

به نوشته این وبگاه خبری، پمپئو سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته ابتدا به تل‌آویو و سپس به ابوظبی خواهد رفت تا مذاکراتی بر «عادی‌سازی روابط» داشته باشد. همچنین گفته می‌شود او قرار است  در این سفر‌ها با مقاماتی دیدار کند و رایزنی‌هایی درباره «ایران و چین» نیز انجام دهد.

امارات و رژیم صهیونیستی حدود دو هفته گذشته از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

پس از آن، «جرد کوشنر» داماد رئیس جمهور آمریکا که به عنوان مشاور کاخ سفید نیز شناخته می‌شود، در جمع خبرنگاران عربستان را به توافق با رژیم اشغالگر ترغیب کرد و پرده از اهداف عادی‌سازی روابط امارات با صهیونیست‌ها برداشت.

کوشنر که عمده شهرتش به دلیل مسئولیتِ حمایت از امنیت و منافع رژیم صهیونیستی است و ایران‌هراسی و اعمال فشار بر اعراب به طور خاص در حوزه خلیج‌فارس از مأموریت‌هایش محسوب می‌شود، در این سخنان هدف عادی‌سازی روابط با امارات و عربستان را «مقابله با جمهوری اسلامی» عنوان کرد و مدعی شد: «عادی‌سازی روابط با اسرائیل از نفوذ ایران در منطقه می‌کاهد.»

همچنین اخبار حاکی از آن است که جرد کوشنر نیز طی روز‌های آتی به منطقه غرب‌آسیا سفر خواهد کرد و طی این سفر از اراضی اشغالی و چند کشور عربی بازدید می‌کند.

در این سفر، آوی برکوویتز، نماینده ترامپ در امور صلح هم کوشنر را همراهی خواهد کرد. ایجاد هماهنگی در راستای اجرای کامل توافق بین امارات و اسرائیل از جمله مهمترین محورهای مذاکرات مقامات آمریکایی است. «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا و رابرت هوک، نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران در این سفر حضور خواهند داشت.

همچنین برخی از منابع اعلام کرده‌اند سران آمریکا در تلاش‌اند تا سایر کشورهای عربی را مجاب کنند تا از ابوظبی الگوبرداری کنند و به عادی‌سازی روابط با تل‌آویو تن دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار