اوضاع داخلی بلاروس همچنان ناآرام است؛

لوکاشنکو از تصمیم استقرار ارتش در مرز‌های غربی این کشور دفاع کرد

رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد استقرار نیرو‌های نظامی در مرز‌های غربی این کشور مهم‌ترین تصمیم او در ۲۵ سال اخیر بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، امروز اعلام کرد قرار دادن ارتش در حالت آماده باش و اعزام سربازان به مرز‌های غربی این کشور مهمترین تصمیم او در ۲۵ سال اخیر بوده است.

لوکاشنکو این بیانیه را پس از ورود به منطقه آموزش نظامی در نزدیکی شهر «گروندو» در بلاروس غربی برای انجام بازرسی پیش از اجرای تمرین نظامی برنامه ریزی شده صادر کرد.

او پیش‌تر درباره تهدید حمله از خارج از کشور به غرب با هدف الحاق منطقه گروندو هشدار داده بود. لوکاشنکو در این بازرسی ابراز تاسف کرد که در حال حاضر به جای پرداختن به مشکلات اقتصادی باید تمرکز خود را به وضعیت امنیتی این کشور قرار دهد. رئیس‌جمهور بلاروس گفت «آنچه من را نگران می‌کند این واقعیت است که یک عامل خارجی به این وضعیت داخلی در بلاروس اضافه شده است.» او با اشاره به «قلمروی لهستان و لیتوانی» گفت «ما شاهد یک حرکت جدی نیرو‌های ناتو در مجاورت مرز‌های خود هستیم.»

لوکاشنکو به وزیر دفاع بلاروس و رئیس فرماندهی عملیات غرب دستور داد تا از هر تلاشی برای «حفاظت از مروارید بلاروس با مرکزیت گروندو دریغ نکند.»

در اوایل روز، رئیس جمهور بلاروس دستور داد که ارتش با توجه به اعتراضات گسترده ضد دولتی «شدیدترین اقدامات» را برای محافظت از تمامیت ارضی این کشور انجام دهد.

بلاروس از نهم اوت که نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آن اعلام و لوکاشنکو با ۸۰ درصد آرا پیروز این انتخابات شد، آغاز شده است. در روز‌های نخست این اعتراضات به خشونت کشیده شد و تعداد بسیاری از معترضان بازداشت شدند. آمریکا و اتحادیه اروپا در دخالتی آشکار اعلام کرده‌اند نتیجه این انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار