در اعتراضات پورتلند بیش از ۵۰۰ نفر بازداشت شده‌اند

در اعتراضات بر ضد نژادپرستی در شهر پورتلند ایالت اورگن آمریکا پلیس بیش از ۵۰۰ نفر را بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، پلیس شهر پورتلند در ایالت اورگن آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد در جریان اعتراضات شبانه در سراسر این شهر که از اواخر ماه مه به دنبال کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، آغاز شده است ۱۳ بار اعلام وضع شورش کرده است و بیش از ۵۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

 اطلاعات اداره پلیس پورتلند حاکی از آن است که معترضان ۴۱ شب از ۸۳ شب اعتراضات آتش سوزی به راه انداخته‌اند و در ۴۹ شب خرابکاری و دست‌کم ۵۸ شب مواد آتش‌زا پرتاب شده است.

از زمان آغاز اعتراضات در ۲۹ ماه مه، پلیس تنها هفت شب را بدون هرگونه خرابکاری، آتش سوزی عمدی یا پرتاب مواد آتش‌زا گزارش کرده است.

به موجب بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی اداره پلیس پورتلند قرار گرفت، هنگامی که خرابکاری صورت می‌گیرد به ویژه رفتار‌هایی که جان افراد را تهدید می‌کند،  پلیس مجبور به مداخله می‌شود.

قاضی فدرال نیز روز پنجشنبه حکمی را صادر کرد که نیرو‌های فدرال را از متفرق ساختن یا بازداشت خبرنگاران در جریان اعتراضات منع می‌کند. اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا از این اقدامات پلیس شکایت کرده است.

تازه‌ترین اطلاعات انتشار یافته مربوط به وقایع چهارشنبه شب می‌شود که پلیس اعلام کرد دو نفر را بازداشت کرده است و معترضان اقدام به پرتاب مواد آتش‌زا، خرابکاری و آتش زدن ساختمان‌ها کرده‌اند.

معترضان برای نخستین بار در هفته‌های اخیر در جریان اعتراضات مقابل ساختمان اداره گمرک و مهاجرت آمریکا با نیرو‌های فدرال درگیر شدند و پیش از اعلام وضع شورش اقدام به شکستن شیشه‌های ساختمان کردند. نیرو‌های پلیس نیز برای متفرق کردن آن‌ها از گاز اشک‌آور و دیگر وسایل کنترل شورش استفاده کردند.

در این اعتراضات شماری از ماموران پلیس به علت پرتاب سنگ از سوی معترضان زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار