خیمه‌های استوار عزا /۲

شکوه اقامه عزا در میدان امام حسین (ع)/ یاد حاج قاسم سلیمانی زنده شد

مراسم عزاداری هیئت رزمندگان اسلام در شب دوم محرم الحرام در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم عزاداری هیئت رزمندگان اسلام در دهه نخست محرم ۹۹ در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

در شب دوم محرم امسال سری به این مراسم زدیم. جمعیت فراوانی در میدان امام حسین (ع) حاضر شده بودند. به دلیل وسعت میدان امام حسین (ع)، امکان حضور جمعیت زیاد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی ممکن بود.

دور تا دور میدان، داربست زده بودند که ورود عزاداران حسینی کنترل شود. ضمن اینکه در ورودی‌ها تب سنجی انجام و به افرادی که ماسک نداشتند، ماسک اهدا می‌شد. علاوه بر این خادمان محل نشستن مردم را مشخص کرده بودند و نظم خوبی در اجرای مراسم حاکم بود. بانوان در ضلع شرقی و آقایان در ضلع غربی میدان امام حسین (ع) نشسته بودند.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی کارشناس مذهبی به سخنرانی پرداخت. توضیح درباره انجام واجبات و اصول دینی توصیه شده از سوی ائمه اطهار (ع)، بخشی از سخنرانی وی را تشکیل می‌داد.

این کارشناس مذهبی در بخشی از سخنانش گفت: برخی از حجاب اجباری گلایه می‌کنند. خوب است بدانیم همه اعمالی که در دین ما وجود دارد، بین بدی و خوبی و باید و نباید تقسیم می شود. همه ما هم این باید‌ها و بدی‌ها را می‌دانیم؛ بنابراین گلایه از اجباری بودن یا نبودن اعمال بی معناست.»

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی روضه ورود کاروان سید الشهدا (ع) به کربلا را خواند.

سپس حاج سعید حدادیان دقایقی از مصیبت‌ کاروان سالار شهیدان کربلا و کیفیت ورود کاروان امام حسین (ع) در مقایسه با خروج آن‌ها از کربلا گفت و سینه زنی آغاز شد. استفاده از صدای پلی بک سینه زنی در سال‌های گذشته، از نکات جالب مراسم بود که شور جلسه را دو چندان کرد. از دیگر نکات برنامه هیئت رزمندگان اسلام این بود که در میان سینه زنی بار‌ها از حاج قاسم سلیمانی یاد شد.

میثم مطیعی مداح اهل بیت (ع) نیز در هیأت میثاق با شهدا میزبان عزاداران حسینی بود.

شکوه اقامه عزا در میدان امام حسین (ع)/ یاد حاج قاسم سلیمانی زنده شد

شکوه اقامه عزا در میدان امام حسین (ع)/ یاد حاج قاسم سلیمانی زنده شد


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار