در برنامه تلویزیونی مطرح شد؛

تأکید معاون فرهنگی سازمان اوقاف بر نذر لوازم بهداشتی در ماه محرم

حجت‌الاسلام عادل گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور، نذر لوازم بهداشتی همچون ماسک ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، درباره نحوه مشارکت خیرین در برنامه‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) گفت: ما هر سال برای برگزاری عزاداری‌های ماه محرم ملزوماتی، چون تهیه پرچم و بیرق داشتیم و افرادی بانی تهیه آن‌ می‌شدند. در شرایط فعلی با توجه به سرایت گسترده ویروس کرونا و تأکیدات ستاد ملی مقابله با این ویروس، نیازمند فراهم کردن ملزومات دیگری هستیم.

وی افزود: عزاداران حتماً باید در زمان حضور در مراسم‌های عزاداری محرم ماسک داشته باشند و در زمان ورود به این مراسم‌ها، دست‌های خود را با مایع ضدعفونی‌کننده شستشو دهند. در سال‌های گذشته نذر غذا در ماه محرم رسم بود؛ اما این نذر امسال با توجه به شرایط موجود و حذف پذیرایی‌ها، توجیه و الزام ندارد. به نظر می‌رسد آنچه امسال ضرورت دارد، نذر لوازم بهداشتی است.

او تاکید کرد: حذف پذیرایی از برنامه مراسم‌های عزاداری به معنای حذف نذر غذا نیست؛ افرادی که می‌خواهند این نذر را ادا کنند، می‌توانند غذا‌ها را در محیطی بهداشتی تولید کرده و به دست مردم برسانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در خصوص میزان آمادگی سازمان اوقاف برای برگزاری مراسم‌ عزاداری سیدالشهدا (ع) اعلام کرد: هم‌اکنون بیش از ۲۰۰۰ بقعه متبرکه امکان اجرای برنامه ها در فضای باز را دارند. ما امسال مراسم سیاه‌پوشان را دهه اول محرم خواهیم داشت و توصیه‌مان این است که هر کسی با مشارکت همسایه‌ خود وظیفه سیاه‌پوش کردن محله را برعهده بگیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار