تلاش ترامپ برای اعزام وکلای قانونی جهت نظارت بر رای‌گیری

ترامپ برای جلوگیری از آنچه تقلب در انتخابات خوانده، قصد دارد وکلای قانونی را برای اجرای قانون و نظارت بر روند رای‌گیری بفرستد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت که قصد دارد در انتخابات ماه نوامبر وکلایی را برای اجرای قانون و نظارت بر روند رای گیری بفرستد تا از تقلب رای دهندگان جلوگیری کند.

او در مصاحبه با شان هنیتی، مجری شبکه فاکس نیوز که پرسید آیا رئیس جمهور در صدد جلوگیری از تقلب در انتخابات ماه نوامبر است، گفت: ما به همه چیز توجه می‌کنیم.

او افزود: قرار است کلانتر و وکلای قانونی [پای صندوق‌های رای] داشته باشیم. امیدواریم حمایت نیرو‌های اجرای قانون را داشته باشیم.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از عملکرد رای گیری از طریق پست انتقاد و ادعا کرد "هرکسی می‌تواند امضاء کند. هیچ کس تا به حال چیزی از این دست نشنیده است. آن‌ها ممکن است برگه‌های پستی را به همه مناطق دموکرات و نه به مناطق جمهوریخواه بفرستند. می‌تواند راه دیگری نیز باشد، اما من شک دارم".

اظهارات ترامپ مبنی بر ارسال وکلای قانونی به پای صندوق‌های رأی، پس از آن صورت می‌گیرد که او و متحدانش بار‌ها ادعا کرده اند که رای گیری از طریق پست راه را برای تقلب در انتخابات باز می‌کند.

در هفته‌های اخیر، رئیس جمهور آمریکا این سوال را مطرح کرده است که آیا نتایج انتخابات با رأی گیری از طریق پست در میان شیوع ویروس دقیق خواهد بود یا خیر. او گفته است: این تنها راهی است که باعث می‌شود نتیجه انتخابات را واگذار کنیم.

ترامپ شب گذشته در یک پیام توئیتری نوشت: "آن‌ها ۵۱ میلیون برگه رأی را برای افرادی می‌فرستند که حتی درخواست رأی گیری هم نداده‌اند. بسیاری از این افراد حتی موجود نیستند. آن‌ها سعی می‌کنند این انتخابات را بکار گیرند. نباید اجازه دهیم.

پیش از این نشریه نیویورک تایمز اعلام کرد تاکنون ۹ ایالت به علاوه واشنگتن دی سی آمادگی خود را برای رای گیری پستی اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار