برگزاری سومین نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو

بنابر اعلام نماینده سازمان ملل، سومین نشست کمیته تدوین قانون اساسی سوریه در اواخر ماه اوت در ژنو برگزار می‌شود.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المیادین، گیر پدرسون، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از توافق طرفین درگیر در این کشور برای برگزاری سومین دور نشست کمیته قانونی اساسی در اواخر اوت خبر داد.

گیر پدرسون روز چهارشنبه اعلام کرد سومین دور مذاکرات موسوم به نشست کمیته قانون اساسی سوریه قرار است در ۲۴ اوت در ژنو برگزار شود. بنا به گفته این مقام سازمان ملل این نشست بر اساس توافق طرفین در خصوص تدوین قانون اساسی سوریه برگزار خواهد شد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد اصول قانون اساسی بر مبنای احترام به منشور سازمان ملل، وحدت سوریه و احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور خواهد بود.

تصمیم برای ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه به منظور تدوین توصیه‌های مربوط به اجرای اصلاحات در قانون اساسی این کشور در ژانویه سال ۲۰۱۸ در نشست کنگره ملی گفت‌وگوی سوریه در سوچی روسیه تصویب شد.

این کمیته متشکل از ۱۵۰ نفر -۵۰ نفر از نمایندگان دولت سوریه، ۵۰ نفر از مخالفان و ۵۰ تن از اعضای جامعه مدنی- است. هر یک از این گروه‌ها باید ۱۵ کارشناس را برای تشکیل جلسه به منظور رایزنی در ژنو معرفی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار