رد پیشنهاد برگزاری نشست مجازی کمیته قانون اساسی سوریه

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد برگزاری یک نشست مجازی کمیته قانون اساسی سوریه به دلیل اختلافات بین طرفین غیرممکن بود.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گیر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد برگزاری یک نشست مجازی کمیته قانون اساسی سوریه به دلیل اختلافات بین طرفین غیرممکن بود.

پدرسن که در ژنو به سر می‌برد در جمع خبرنگاران گفت: ما با دو طرف درباره احتمال برگزاری یک کنفرانس آنلاین [مجازی] بحث کردیم. دستیابی به توافق در مورد آن غیرممکن بود. مسائل زیادی مربوط به امنیت و سایر موارد وجود دارد.

او افزود: دو طرف موافقت کردند جلسه‌ای در ژنو و پس از لغو محدودیت‌ها برای مقابله با ویروس همه گیر کرونا برگزار کنند. هر زمان که شرایط اجازه دهد، آن‌ها برای برگزاری این نشست به ژنو سفر می‌کنند.

تصمیم برای ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه به منظور تدوین توصیه‌های مربوط به اجرای اصلاحات در قانون اساسی سوریه در ژانویه سال ۲۰۱۸ در نشست کنگره ملی گفت‌وگوی سوریه در سوچی روسیه تصویب شد.

این کمیته متشکل از ۱۵۰ نفر -۵۰ نفر از نمایندگان دولت سوریه، ۵۰ نفر از مخالفان و ۵۰ تن از اعضای جامعه مدنی- است. هر یک از این گروه‌ها باید ۱۵ کارشناس را برای تشکیل جلسه به منظور رایزنی در ژنو معرفی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار