سناتور مورفی: آمریکا نظاره گر هدایت بحران بلاروس از سوی دیگران است

سناتور ایالت کنتیکت از موضع منفعل آمریکا در قبال بحران بلاروس انتقاد کرد و خواستار تحریم مقامات این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور کریس مورفی با درج خبر شبکه «ام اس ان بی سی» در خصوص تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه دولت بلاروس، انفعال آمریکا در این خصوص را زیر سوال برد.

در پیامی که سناتور مورفی در حساب توئیتری خود با اشاره به تحریم‌های بروکسل علیه بلاروس منتشر کرد، آمده است: پس آمریکا کجاست؟ وزیر خارجه ما کجاست؟ رهبری جهانی آمریکا از نقشه خارج شده است. این پاسخ آمریکا به بحران بلاروس است.

سناتور ایالت کنتیکت یادآور شد: در حال حاضر آمریکا در حاشیه نشسته و رهبری دیگران را نظاره می‌کند.

آرانچا گونزالس، وزیر امور خارجه اسپانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد اتحادیه اروپا اعمال تحریم علیه برخی از مقام‌های دولت بلاروس را بررسی می‌کند که با خشونت‌های اخیر در این کشور ارتباط داشته‌اند.

او گفت سران اتحادیه اروپا در نشست روز چهارشنبه اعمال تحریم بر ضد برخی از مقام‌های بلاروس را بررسی خواهند کرد.

چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز روز چهارشنبه پس از پایان نشست رهبران این اتحادیه از طریق ویدئوکنفرانس با موضوع اوضاع سیاسی اخیر کشور بلاروس، اعلام کرد اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت نمی‌شناسد.

میشل به خبرنگاران گفت: «اتحادیه اروپا به زودی تعداد قابل توجهی از افرادی را که مسئول خشونت، سرکوب و تقلب انتخاباتی (در بلاروس) هستند تحریم خواهد کرد.»

دوشنبه هفته گذشته انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برگزار و الکساندر لوکاشنکو، برای بار ششم، با ۸۰ درصد آرا برنده این انتخابات اعلام شد. پس از اعلام این نتیجه آتش نارضایتی‌ها در بلاروس که پیش‌تر به دلیل نحوه اداره کشور تا حدودی روشن شده بود شعله‌ورتر شد و اعتراضات خیابانی در پایتخت و سایر شهر‌ها به راه افتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار