معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

ارسال پیامک‌ به صاحبان واحد‌های خالی از امروز

محمود زاده گفت: از امروز پیامک واحد‌های خالی مسکن به مالکان مشمول ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز فعالیت سامانه املاک و اسکان کشور با بیان اینکه اطلاعات جامع از سازمان امور مالیاتی و برخی از دستگاه‌ها دریافت کرده‌ایم گفت: اطلاعات بر اساس معماری آنالیز شده اند.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: بیش از ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را شناسایی کرده ایم و حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از این واحد‌ها خالی از سکنه بوده اند.

محمود زاده تصریح کرد: اولویت این سامانه را شناسایی‌ در شهر تهران به عنوان کلانشهر قرار داده‌ایم.

۳ میلیون خانوار بیش از یک واحد مسکونی دارند

محمودزاده بیان کرد: از تعداد شناسایی شده، ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مالک حقیقی و حقوقی هستند و حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار بیش از یک واحد مسکونی دارد.

او تاکید کرد: ۹۱ میلیون کد ملی وجود دارد که مالکیت به نام آن‌ها است که در مقایسه با تعداد و مردم در کشور بسیار تفاوت دارد.

به گفته این مقام مسئول ۷۲ هزار و ۷۰۰ واحد مربوط به افراد زیر ۱۸ سال است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: مجموعه این اطلاعات بسیار قابل توجه بود، به طوری که یک فرد حقیقی حدود ۶۵۰ واحد مسکونی و یک فرد حقوقی هم بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی به نام خود در این سامانه ثبت کرده است.

محمود زاده توضیح داد: ویژگی‌های واحد‌ها به تفکیک شهر و استان‌ها به زودی منتشر می‌شود، همچنین طبق قولی که داده بودیم در تابستان امکان ارسال فهرست خانه‌های خالی را فراهم کردیم.

معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از امروز تا ظرف ده روز به صاحبان یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی پیامک ارسال می‌شود.

او افزود: امروز ۱۰۰ هزار پیامک به مالکان ارسال می‌شود و طبق بررسی‌هایی که انجام داده ایم در صورتی که مالکان پیامک‌ها را دریافت کرده باشند اگر واحدشان خالی باشد کد تایید را ارسال می‌کنند و اگر واحد آن‌ها خالی نباشد باید مستنداتی را ارائه دهند که نشان دهد واحد آن‌ها به اجاره یا به فروش رفته است.

محمود زاده گفت: فرصت ارسال مستندات تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و در پایان شهریور فهرست خانه‌های خالی را به سازمان امور مالیاتی تحویل خواهیم داد.

او اظهار کرد: این یک اتفاق بسیار بزرگ است که با کمبود و محدودیت اطلاعات انجام شد.

محمود زاده گفت: این سامانه و اطلاعات آن می‌تواند برای برنامه‌ریزی بسیار مهم باشد و هدف ما این است که واحد‌های خالی برای بازار اجاره و یا فروش عرضه شود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: این سامانه تاثیر بسیار مثبت و محسوسی در بازار اجاره برجای خواهد گذاشت و بهره برداری از سامانه املاک و مسکن به سرمایه گذاری در این بخش کمک می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
چرا قانون دقیق نیست وقتی خونه ای خرابه هست و کلنگی و قابل اجاره دادن نیست چرا از چنین خانه ای میخواهید به عنوان خانه خالی مالیات بگیرید این انصافه من که شما رو نمیبخشم یقینا این عمل شما خلاف شرع است
Iran (Islamic Republic of)
سمی
۰۱:۰۷ ۲۰ دی ۱۴۰۰
اقا من و شوهرم کلا از مال دنیا یک خانه هفتاد متری و یک سمند ده سال قبل و داریم جرا برای ما پیامک خانه خالی آمده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۹ دی ۱۴۰۰
مادر من خانه ندارد اما برایش پیام امده....
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۳۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام پیامکی که به من ارسال شده پاک شده دو روزه تو سایتها دنبالش میگردم هیچ جا آدرس این سامانه نیست این چه مدیریت کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
آقا چه عدالتی است این همه سرمایه کشور افتاده دست یک عده ای سوداگر دلال املاک بانک ها این سرمایه باید در تولید باشد نه در مسکن خودرو سکه چیزهای دیگر دولت که مقصر است اگر طرف بداند که سرمایه او در یک سال صد درصد سود نمی دهد این کا ر نمی کند خود اینها باعث کرانی حر ج مرج می شود باید مالیات باز دارنده از این سوداگران گرفته شود تا ریشه اینها در اقتصاد کنده شود تا نود درصد جامعه از دست اینها راحت شوند برخورد جدی فقط را ه حل است کجا دنیا ده درصد جامعه در رفاه کامل نود در صد با سختی زند کی کنند این عدالت است
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۰۸:۰۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مجلس انقلابی ، نمایندگان محترم و غیور که این طرح را بعد از سالیان سال به تصویب رساندید ، از همه ی شما عزیزان که بحق نماینده ی مردم هستید سپاسگزاری میکنیم
آقا مبلغش رو زیاد کنید این مقدار مالیات خیلی کم هست و لطفا به دلالان و سرمایه گزاران بخش مسکن و همچنین معاملات مکرر به صورت تصاعدی مالیات ببندید ضمنا باید فکری هم برای مشاوران املاک کنید که بد جوری دارن جولان میدن در سایه ی نبود قانون
Iran (Islamic Republic of)
Hamid
۰۶:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مالیات بر عایدی مسکن مثل کل دنیا تنها راه مقابله با دلالان و مافیای مسکنه،کسی که سرمایشو به جای ساخت و ساز و تولید میزاره تو احتکار خونه باید مالیات سنگین بده تا مسکن از یه کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
ننیدونیم غم مسکن رو بخوریم غم هزینه درمان و بخورید غم بی ارزشی پولو بخوریم غم ازوقه رو بخوریم غم فرزندان طلاق رو بخوریم خدایا این هم غم برای پوست و اسخوان خیلی زیاده خیلی من موندم پنجمین کشور سرمایه دار جهان چرا باید به ایت روز بیفته این پولهای منابع کو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
صاحب ماشین یا سکه یا حساب بانکی یا املاک همه بررسی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
کد رهگیری را هم که خیلی از مالکان و مشاوران املاک به آن تن نمیدهند را هم جدی تر دنبال کنید. وگرنه از فردا قولنامه های سوری بدون کد رهگیری افزایش پیدا میکند و طرحتان به سان نمایش سیرک میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ک.م
۲۳:۵۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
آیا برا مستندات پر بودن خانه ، میلیون ها نفر تو ایام کرونا باید راه بیافتند تو خیابون ها و ادارات؟ چرا از مردم بیگاری میکشید ‌.حق ندارید برا مردم زحمت ایجاد کنید مگه مردم برده ی شما هستند که هر روز یه ساز بزنید و اونا رو بخط کنید.خودمان کم گرفتاری نداریم.وظیفه بررسی کردن خودتون رو گردن مردم نیاندازید.اینقدر ظلم نکنید.لطفا قوه قضائیه از حق عموم مردم دفاع کند. با این طرح ، در سال های نزدیک که خواهید دید، مرگ خونه سازی رو تجربه میکنیم و کسی جرات و انگیزه ی ساخت نخواهد داشت .اما تصمیم گیران کجا خواهند بود که جواب بدن؟ چرا در ساخت مسکن کوتاهی کردید که الان املاک مردم را مصادره تدریجی میکنید و به اقتصادشون ضربه میزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ک.م
۲۳:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
وقتی خانه دوم در اختیار بستگان درجه ۱ باشد و نه خالی باشد و نه اجاره اخذ شود، چگونه در سامانه باید اطلاع دهیم؟چرا انتخاب رو بین خالی و اجاره گذاشته اید؟ آیا می خواهید در هر شرایط فقط مالیات بگیرید؟ اگر اینگونه باشد این پول شرعا حرام است. باید خالی یا پر را بپرسید.و در کنار پر، اجاره یا دراختیار بستگان یا بصورت خیریه سوال شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
زور هیچ کس به دلالان وبنگاه داران نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
چه عرض کنم سه ماه است سراغ خانه اجاره ایی میگردم زبان صاحب خانه ها شده دومتر زبان مشاوران املاک شده سه متر میگن دولت ازما مالیات زیاد میگیره برانوشتن قراردادرویک تکه کاغذ فقط دروغ میگن زبان دلالها ازمترها گذشته خدانصیب نکنه خانه درروستا رهن کردم 50ملیون بنگاه دارقسم قران میخورد میگه کمسیون هردوطرف میشود 600هزارتومن بعدازیک عمرزندگی درشه متولدشهرهستم مجبورشدم برم داخل روستاقران بزنه توسر این غارتگران دزدودروغگو دلالها وبعضی مشاوراملاک هابااین دروغهای بزرگ وقسم های ناحق
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۹:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام عدالت یکی از اصول و اهداف اصلی انقلاب اسلامی بود . لذا باید به شیوه ای مالیات بر خانه های مازاد تعلق گیرد که : بازدارنده احتکار خانه شود - بر اساس قیمت منطقه ای و متراژ ملاک باشد -- پلکانی باشد _ بعنی کسی که 4 منزل مازاد دارد با کسی که ده ملک مازاد ، مالیات هر ملک تفاوت داشته باشد کسی که ملک مازادش 10 میلیارد ارزش دارد با کسی که ملکش 12 میلیارد باید مالیاتش هم تفاوت داشته باشد . این کار محقق نمی شود مگر با الکترونیکی کردن دریافت مالیات بر اموال غیر منقول مازاد بر نیاز خانواده . شخص نتواند تصمیم بگیرد ( رانت ) حذف شود. اگر شخص تصمیم گیر یا تعین کننده باشد فقیر فقیرتر و غنی غنی تر و فرار مالیاتی بیشتری خواهد داشت . لذا خبر نگاران جوان متعهد و متدین و زیرک پی جو باشند با طراحی یک نرم افزار می توان دست اشخاص را در تصمیم گیری بست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
وقتی قیمتها بالا هستن اینا با دادن مالیات ضرر نمیکنند بازم ما که خونه نداریم با این قیمتها نمیتونیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
کورش قاسمی
۱۸:۳۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
اطلاعات سامانه جامع املاک نادرست و ناقص است.
Iran (Islamic Republic of)
فاضل
۱۸:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
اگه مالیات ندادن مصادره کنید
Iran (Islamic Republic of)
سید محمدامین
۱۷:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
لطفا بفکر گرانی مسکن واجاره خونه ها باشین
Germany
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
مالیات واسه ماشین ها هم باید باشه !
بعضی خانواده ها سه تا ماشین دارند !
باید مالیات زیاد گرفته بشه به خاطر بنزین که مصرف میشه !
توی کارت ملی دارایی میشه راحت ثبت کرد !
دولت بعدی باید دولت الکترونیک باشه !
این جوری مالیات راحت تز
یارانه کمتر
اختلاس کمتر میشه!
کشور های اروپایی با مالیات کشور رو اداره می کنند !
Germany
ث
۱۶:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خانه های خالی مصداق احتکار بوده باید مصادره و با محتکر برخورد قضایی گردد.‌
آخرین اخبار