برخواه: وقتی تاریخ رقابت‌های گزینشی مشخص نیست، نیازی به اردو نداریم/ روزمزد حقوق می‌گیرم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری معتقد است تا زمانی که تاریخ رقابت‌های گزینشی المپیک توکیو مشخص نشود، نیازی به برگزاری اردوی تیم ملی نیست.

محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مشخص نبودن تاریخ برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو اظهار داشت: این سردرگمی برای تمام ورزشکاران، در تمام کشور‌های دنیا و در تمام رشته‌های ورزشی ایجاد شده است. طبق پیش بینی‌ها اگر وضعیت شیوع کرونا بهبود پیدا کند، رقابت‌های انتخابی المپیک در ماه‌های پایانی امسال مثلاً در بهمن یا اسفند برگزار می‌شود. به این ترتیب می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که در آن مقطع زمانی و یا حتی در فروردین ماه سال آینده وارد مسابقات خواهیم شد. باید برای آن مقطع زمانی آمادگی لازم را داشته باشیم.

وقتی تاریخ رقابت‌های گزینشی مشخص نیست، نیازی به اردو نداریم

برخواه درباره روند تمرینات ملی پوشان وزنه برداری کشورمان گفت: بچه‌های تیم ملی در حال حاضر تمرینات خود را انفرادی و در شهر‌های خود انجام می‌دهند  و با توجه به تمریناتی که آن‌ها از ماه‌های پیش تا الان انجام داده‌اند، هر زمانی که بتوانیم مجوز برگزاری اردو را بگیریم، پس از ۲ یا ۳ ماه آماده مسابقات بین المللی خواهیم بود. اما باید در نظر بگیریم که هیچ فدراسیونی تاکنون مجوز برگزاری اردو را دریافت نکرده است. در حال حاضر هم با توجه به اینکه تاریخ مسابقات مشخص نیست، نیازی به تشکیل اردوی تیم ملی وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


نفرات اعزامی به المپیک باید رکورد‌های المپیکی داشته‌ باشند

سرمربی تیم ملی درباره اینکه به جز علی هاشمی، علی داودی، کیانوش رستمی و سهراب مرادی، شخص دیگری می‌تواند از گزینه‌های مد نظر کادر فنی برای حضور در المپیک توکیو باشد یا خیر گفت: رضا بیرالوند، علی میری و سید ایوب موسوی وزنه‌برداران ایرانی بودند که به رقابت‌های گزینشی المپیک توکیو اعزام شدند و حتی در رقابت‌های ترکیه و قطر کاپ هم روی تخته رفتند، اما انتظار ما از این نفرات به گونه‌ای بود که باید با رکورد هایشان شانس کسب مدال در المپیک توکیو را هم داشته باشند. یعنی رکورد‌های المپیکی ثبت می‌کردند.

او افزود: مثلاً رضا بیرالوند در رقابت‌های جهانی تایلند و تورنمنت ترکیه رکورد هایش با رکورد‌های المپیک فاصله زیادی داشت. البته اگر در آینده این فاصله کمتر شود و ببینیم که رکورد‌های جدید این نفرات به مرز قابل قبولی رسیده باشد، از آن‌ها در المپیک استفاده خواهیم کرد. چرا که هر کسی علاقه دارد از چنین نفراتی در المپیک استفاده کند.

به‌صورت روزمزد حقوق می‌گیرم

محمد حسین برخواه در خصوص اینکه گفته می‌شود او طی ماه‌های اخیر حقوقش کمتر و یا کاملاً قطع شده است گفت: اینکه گفته می‌شود حقوق برخی کمتر شده، مربوط به کارمندان فدراسیون می‌شود اما شرایط کادر فنی، روزمزد است.


بیشتر بخوانید


امیدوارم عرب، بر‌نامه‌های تئوری‌اش را اجرایی کند

او که به‌عنوان نماینده مربیان استان تهران در انتخابات هیئت این استان شرکت کرده بود تصریح کرد: انتخابات هیئت وزنه برداری تهران در فضایی آرام برگزار و مجید عرب با کسب رای قاطع به عنوان رئیس این هیئت برگزیده شد. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم به برنامه‌هایی که به صورت تئوری ارائه کرد، در عمل نیز اجرا کند. در کل امیدوارم وزنه‌برداری تهران وضعیت بهتری پیدا کند.  

وقتی نوجوان بودم، مسابقات وزنه‌برداری تهران چند روز طول می‌کشید

برخواه خاطرنشان کرد: زمانی که سن و سال کمتری داشتم و در رده‌های نوجوانان و جوانان برای تهران  وزنه می‌زدم، مسابقات وزنه برداری استان تهران ۳ - ۴ روز طول می‌کشید، اما مسابقات وزنه برداری تهران در حال حاضر نهایتا در ۲ یا ۳ ساعت تمام می‌شود. امیدوارم در ۴ سال آتی جوانان بیشتری به وزنه‌برداری جذب شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار