تاثیرات تحریم بر کشور دامن صنعت نفت را هم گرفته است/ مصرف سوخت در کشور منطقی نیست

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت:تحریم و مشکلات ناشی از آن تاتیر زیادی بر توسعه صنعتی کشور گذاشته است و صنعت نفت نیز ازآن مستثنی نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس در آیین امضای قرارداد‌های طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت گفت: وزارت نفت در زمینه توجه به دانشگاه‌ها می‌تواند راهبر و پشتیبان باشد و باید به آن توجه شود؛ دانشگاه صنعت نفت نعمتی برای نفت است.

او ادامه داد: رسیدگی به خانواده کارکنان صنعت نفت اهمیت دارد، انتظار این است که به این بخش توجه جدی شود، زیرا کمک‌حال صنعت می‌شود.

عباسی اضافه کرد:تحریم و مشکلات ناشی از آن تاثیر زیادی بر توسعه صنعتی کشور گذاشته است و صنعت نفت نیز از آن مستثنی نیست.

رئیس کمسیون انرژی مجلس گفت:توجه به ظرفیت داخل در این فضا راهگشا خواهد بود. نفت از این فرصت استفاده کرده است.

او بیان کرد:از مهندس زنگنه دعوت کردم تا در آینده در کنار دیگر وزیران نفت با حضور در کمیسیون انرژی مجلس ریل‌گذاری را برای آینده صنعت نفت انجام دهیم.


بیشتر بخوانید


رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت:امروز مراسمی به منظور امضای ۱۳ قرارداد نفتی میان شرکت ملی نفت و شرکت‌های داخلی در حال برگزاری است و با این قرارد‌ها به دنبال حل مشکلات کشور و تقویت صنعت نفت هستیم و زمینه ساز صادرات تجهیزات بومی سازی را فراهم می‌کند

او در خصوص مصرف سوخت در کشور گفت:مصرف سوخت بنزین و گازوئیل در کشور منطقی نیست، متاسفانه مصرف انرژی به دلیل عدم توسعه حمل‌ونقل شهری و عمومی است.

عباسی اضافه کرد:متاسفانه تصمیم گیری در دولت به خوبی گرفته نمی‌شود که حداقل یک نفر مسئول شود که حمل و نقل را در دست بگیرد.

او افزود: کارخانه اتوبوس سازی کشور تعطیل شدند و بحث ریلی کشور خوب کار نمی‌کند، بنابراین مصرف سوخت در کشور منطقی نیست، برای کاهش این مشکلات با افزایش نرخ ارز مواجه هستیم که این موضوع زمینه ساز قاچاق در مناطق مرزی می‌شود.

عباسی بیان کرد: حامل‌های انرژی نیازمند برخورد منطقی است و بهره وری در آن ایجاد نخواهد شد، ابتدا باید فرسودگی کارخانه تولید برق را از بین ببریم و این موضوع نیازمند تامین مالی برای وزارت نیرو است.

رئیس کمیسون مجلس بیان کرد: طرح‌های در خصوص تخصیص بنزین به کد ملی مطرح شده که فرد بتواند نسبت به فروش سهم خود اقداماتی انجام دهد.

او ادامه داد: طرح جامع‌تر در نظر گرفته شده که به ازای هر فرد یک کد انرژی در نظر گرفته شود و میزان مصرف این بسته که شامل برق و حامل‌های انرژی است توسط مصرف کننده تعیین شود.

عباسی گفت: ما از دولت تقاضا داریم پیش از تصویب طرح از رسانه‌ای کردن آن خودداری کنند و هماهنگی مجلس طرح‌های دولتی تسریع پیدا کند.

رئیس کمیسیون مجلس گفت: دولت نباید تک روی کند و تجربه سنگین برجام می‌تواند درس عبرتی برای دولت باشد، تا زمانی که مدیریت در پایین دست صورت نگیرد و بهیه سازی مصرف سوخت صورت نگیرد، نمی‌توان نسبت به مدیریت مصرف بنزین اقدام کرد.

عباسی بیان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی می‌توان از روسای سایر قوا کمک گرفت، اما در شرایط فعلی نباید دولت، مجلس بی خبر بگذارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نفت ، وزیر نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار