دیپلمات آمریکایی خواستار اتحاد کشور‌های عربی علیه ایران شد

سفیر آمریکا در کویت اتحاد کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس با هدف تضمین منافع مشترک واشنگتن و مقابله با ایران را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه کویتی القبس، «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در کویت بار دیگر اظهارتی خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

او در مصاحبه با روزنامه القبس گفت: تداوم اختلاف بین کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس، تنها به سود دشمنان ما خواهد بود.

سفیر آمریکا در سخنانی خصمانه تاکید کرد: اتحاد کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس در تضمین منافع مشترک واشنگتن و این کشور‌ها برای مقابله با نفوذ ایران و مبارزه با تروریسم مسئله‌ای اساسی است.

او افزود: کویت یکی از اعضای فعال در ائتلاف بین‌المللی برای شکست گروه تروریستی داعش است و مشارکت ما در مبارزه با تروریسم حتی بعد از نابودی داعش در عراق نیز ادامه خواهد داشت و ما برای تامین امنیت بیشتر دو طرف با یکدیگر همکاری می‌کنیم.

رومانسکی درباره اختلاف میان کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس و قطع روابط عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات با قطر گفت: آمریکا از تلاش برای ایجاد راه حل در این بحران حمایت می‌کند و کویت از ابتدای ایجاد این بحران که بیش از سه سال است داوم دارد، با راهنمایی‌های امیر کویت نقشی اصلی و مستمر برای ایجاد اتحاد میان کشور‌های عربی داشته است و ما به حمایت خود از این تلاش‌ها ادامه می‌دهیم و امیدواریم در آینده نزدیک به نتایج خوبی دست یافته شود.

او ضمن اذعان به شکست در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت و تقدیر از موضع کویت در ارسال نامه به این شورا و درخواست برای تمدید این تحریم، مدعی شد که این امر به بر هم خوردن امنیت و ثبات در منطقه و هدف قرار گرفته شدن نیرو‌های ائتلاف و آمریکا در منطقه منجر خواهد شد و زیرساخت‌های انرژی و ازادی دریانوردی در سراسر خلیج در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

سفیر آمریکا در کویت اعلام کرد که واشنگتن هرگز «دوستان» خود در منطقه را تنها نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
اشغال بی صفت تر از این زن و این شیخ های بی عرضه و ذلیل عرب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
اره قذافی بدبخت رو هم تنها نذاشتی
آخرین اخبار