آب شرب ۸۰۲ روستای کردستان تامین می شود

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی بلندمدت صورت گرفته، آب شرب ۸۰۲ روستا از ۱۶ سد موجود در استان کردستان به صورت پایدار تامین خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صدیق محمدزاده قائم مقام شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: تاکنون مطالعه فاز یک این طرح انجام شده که امیدواریم با جذب اعتبارات مورد نیاز به تدریج و در بلندمدت اجرا شود تا نیاز اهالی این روستا‌ها به آب شرب بر طرف گردد.

او افزود: برنامه‌ای میان مدت هم برای اجرای ۳۱ مجتمع آبرسانی روستایی در استان تعریف شده که اعتبار پیش‌بینی شده برای انجام آن سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است و با اجرای آن ۱۹۱ هزار نفر جمعیت روستایی در استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: حجم مخازن ذخیره آب بخش روستایی در اوایل آغاز به کار دولت یازدهم، ۹۲ هزار مترمکعب بود که این میزان تا پایان پارسال به ۱۰۲ هزار مترمکعب افزایش یافته و رشدی ۱۱ درصدی داشته است.

محمدزاده با بیان اینکه از یک هزار و ۶۷۷ روستای استان، فقط ۱۶ روستا دارای شبکه جمع‌آوری فاضلاب است، افزود: باقی روستا‌های کردستان از سیستم جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب محروم هستند که نیاز است اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد.

او تاکید کرد: از دیگر برنامه‌های بلندمدت این شرکت، ساماندهی فاضلاب ۴۳۰ روستا است که در حوضه آبریز سد‌های استان (به فاصله بیش از ۱.۲ کیلومتر) و گاه تا ۲۰ کیلومتر اختلاف قرار گرفته‌اند.

کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و در حال حاضر ۳۸۳ هزار و ۱۳۷ مشترک در استان و یک هزار و ۱۱ روستا زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.