قول مساعد پوتین برای کمک به برقراری نظم در بلاروس

رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد همتای روسش به او قول داده است که برای مقابله با ناآرامی‌های اخیر در بلاروس به مینسک کمک خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، از قول مساعد همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، برای مقابله با ناآرامی‌های اخیر در کشورش خبر داد.

لوکاشنکو در یک نشست خبری گفت: در مکالمه تلفنی که با پوتین داشتم او وعده داد در صورت درخواست مینسک، کمک‌های امنیتی برای بازگرداندن نظم به کشور برایمان تامین می‌کند.

لوکاشنکو دقیقا مشخص نکرد که چه نوع کمک‌هایی قرار است از روسیه دریافت شود. او با اشاره به توافق‌نامه پشتیبانی متقابل دو عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی که در دهه ۱۹۹۰ امضا شد گفت: «وقتی صحبت از بخش نظامی می‌شود ما با فدراسیون روسیه توافق داریم.»

او در ادامه توضیح داد که «اکنون دقیقا زمان مناسب این توافق است.»

روز گذشته بار دیگر و برای هفتمین روز متوالی هزاران معترض به خیابان‌های بلاروس آمدند و رئیس‌جمهور این کشور را به تقلب در انتخابات اخیر متهم کردند. اتحادیه اروپا و آمریکا نیز از این اعتراضات حمایت می‌کنند و اعلام کرده‌اند انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که در نهم اوت برگزار شد متقلبانه بوده است.

پیش از انتخابات نیز اعتراضاتی در بلاروس صورت می‌گرفت، اما نتیجه انتخابات آتش آن را برافروخته‌تر کرد. شهروندان بلاروس به نحوه مدیریت این کشور معترض هستند. در انتخابات ریاست جمهوری نیز که روز دوشنبه برگزار شد الکساندر لوکاشنکو ۸۰ درصد آرا را کسب کرد، اما مخالفان آن را تقلب در انتخابات دانستند و نتیجه را رد کردند. پس از آن مینسک -پایتخت این کشور- به همراه چند شهر دیگر با اعتراضات گسترده روبه‌رو شد. بنا بر آمار‌های غیررسمی، اعلام شده حدود هفت هزار نفر در این اعتراضات بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
هرجا نظام دیکتاتوری هست، روسیه هم‌ هست.
آخرین اخبار