تحولات بلاروس؛ محور گفت‌وگوی لوکاشنکو و پوتین

رئیس‌جمهور بلاروس با همتای روس خود درباره وضعیت و تحولات اخیر کشورش به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، با همتای روس خود ولادیمیر پوتین درباره اوضاع کنونی و ناآرامی‌های اخیر کشورش (بلاروس) به صورت تلفنی گفتگو کرد.

لوکاشنکو روز گذشته گفته بود که قصد دارد با پوتین درباره اوضاع داخلی بلاروس صحبت کند و هشدار داده بود که آشوب‌های اخیر در مینسک، پایتخت بلاروس، تنها برای این کشور خطر محسوب نمی‌شود. او در این خصوص گفت «خشونت و تجاوز به بلاروس مطابق با یک سناریو در حال پیش رفتن است. باید فورا با پوتین تماس بگیرم، زیرا این تهدید تنها بلاروس را هدف قرار نداده است.»

به گفته رئیس‌جمهور بلاروس، افرادی که مردم را ترغیب می‌کنند تا به خیابان‌ها بروند، «گاهی اوقات، بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند، اخبار جعلی، تصاویر و ویدئو‌های جعلی از وقایع را به این منظور به کار می‌گیرند.»

اعتراضات در بلاروس پیش از انتخابات این کشور آغاز شد. شهروندان بلاروس به نحوه مدیریت این کشور معترض هستند. در انتخابات ریاست جمهوری نیز که روز دوشنبه برگزار شد الکساندر لوکاشنکو ۸۰ درصد آرا را کسب کرد، اما مخالفان آن را تقلب در انتخابات دانستند و نتیجه را رد کردند. پس از آن مینسک -پایتخت این کشور- به همراه چند شهر دیگر با اعتراضات گسترده روبه‌رو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار