در گفتگو با الميادين؛

مشاور بشار اسد: ایران دفع حملات خارجی با روشی حکیمانه و پایبندی به اصول ملی را نشان داد

بثینه شعبان ضمن انتقاد از نقشه‌های شوم آمریکا برای برهم ریختن اوضاع در خاورمیانه، از نقش ایران در دفع حملات خارجی تقدیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در گفتگوی اختصاصی با المیادین اعلام کرد: هدف قرار دادن سوریه، به علت نقش محوری دمشق در منطقه و محور مقاومت است. 

شعبان افزود: تسلیم شدن ما در برابر قانون سزار، به معنای سلب تصمیم گیری ملی و حاکمیتی از سوریه است. پاسخ ما به همه پیام‌های آمریکایی این بود که ما می‌توانیم پس از خروج آمریکا از خاک سوریه، گفتگو کنیم. نمی‌توان با اشغالگر گفتگو کرد مگر پس از خروج از سرزمین ما. 

بثینه شعبان درباره عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی نیز گفت: نمی‌دانم توافق بین امارات و رژیم صهیونیستی چه منفعتی برای ابوظبی دارد. به کشور‌هایی که با اسرائیل روابط خود را عادی می‌کنند می‌گویم چه سودی دارد؟ هیچ راهی برای رهایی کشور‌های عربی وجود ندارد مگر با تقویت هویت ملی و قومی عربی و پایبندی به مقاومت. آینده ملت‌های عربی و کشور‌های عربی در داشتن عوامل قدرت و ایستادگی است. تسلیم شدن به اسرائیل، وضعیت هیچ کشور عربی را بهتر نخواهد کرد بلکه عکس آن صحت دارد.

وی افزود: ایران ثابت کرد با روشی حکیمانه و پایبندی به اصول ملی می‌توان، حمله خارجی را درمان کرد. ایمان واقعی و وجود مرجعیت و چشم انداز روشن، اساس موفقیت در این رویارویی است. رابطه با هم‌پیمانان، ویژه و راهبردی است و ما به این روابط اطمینان داریم.

شعبان اضافه کرد: آنچه ترکیه، اسرائیل و آمریکا را به هم مرتبط می‌کند اشغالگری و همکاری با تروریست‌هاست. توافقات نفتی قسد (نیرو‌های موسوم به سوریه دموکراتیک)، حقایق ثابتی نیستند و می‌تواند در آینده تغییر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار