نتانیاهو: شاهد دوره جدیدی از صلح بین اسرائیل و جهان عرب هستیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر خرسندی خود را از توافق صلح میان تل آویو و ابوظبی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره عادی سازی روابط این رژیم با امارات متحده عربی مدعی شد: ما شاهد دوره جدیدی از صلح بین اسرائیل و جهان عرب هستیم.

وی افزود: من از یک نشست خبری مجازی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و محمد بن زاید، ولیعهد امارات متحده عربی به اینجا آمده ام. ما برقراری رسمی و کامل صلح بین اسرائیل و امارات متحده عربی را اعلام کردیم. این موضوع شامل افتتاح دوجانبه سفارت خانه ها، پرواز‌های مستقیم و بسیاری از توافق‌های دوجانبه خواهد بود.

نتانیاهو تاکید کرد این یک پیشرفت بزرگ به سوی صلح بین اسرائیل و جهان عرب در ۲۶ سال گذشته است. این سومین توافق نامه رسمی صلح بین اسرائیل و یک کشور عربی است. در سال ۱۹۷۹ نخست وزیر مناخیم بگین با مصر به صلح رسید. در سال ۱۹۹۲ نخست وزیر اسحاق رابین توافقنامه صلح را با اردن امضا کرد. امروز من افتخار دارم که توافق رسمی صلح را با امارات متحده عربی اعلام کنم.

وی تصریح کرد این شانس وجود دارد بزودی کشور‌های عربی بیشتری به این چرخه صلح ملحق شوند. من می‌خواهم از ترامپ به خاطر کمک قابل توجه وی برای میانجیگری در این توافق تاریخی تشکر کنم. اسرائیل و امارات متحده عربی دو کشور بسیار پیشرفته در جهان هستند. ما همراه همدیگر منطقه را تغییر می‌دهیم و یک آینده بهتر را برای مردم آن رقم زده ایم. این آینده‌ای برای صلح و آینده‌ای برای امنیت و آینده‌ای برای رفاه است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد من همیشه معتقد بوده ام که ما می‌توانیم با جهان عرب به صلح برسیم. من برای چندین دهه برای رسیدن به این هدف تلاش کرده ام. شاید شما از این موضوع مطلع نباشید، اما من این کار را همیشه انجام داده ام. دیدار‌هایی علنی شده اند و بسیاری هم هنوز علنی نشده اند. من دلایل زیادی دارم که بسیار خوش بین باشم توافق با امارات متحده عربی از طرف کشور‌های عربی بیشتری دنبال شود و این کشور‌ها به چرخه صلح در منطقه ملحق شوند.

امارات و رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر از توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی با وساطت آمریکا و در جهت عادی‌سازی روابط، استقبال کرد.

رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط طی هفته‌های آتی در کاخ سفید امضا خواهد شد.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت در فلسطین پس از اعلام توافق نهایی بین امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک، به اقدام ننگین ابوظبی واکنش تند و سختی نشان دادند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
عجب گرفتاري شديم از دست اين غربيا
بزور يهودياشونو تبعيد كردن فلسطين و ميگن بايد تحملشون كنين و نذارين برگردن به غرب حق الزحمه نگهداري اينا رو هم كه نميدن
آخرین اخبار