نتانیاهو: کرونا فرصت همکاری با امارات را برای ما فراهم کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی از همکاری دوجانبه با امارات در زمینه مبارزه با کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بنیامین نتانیاهو امروز پنج‌شنبه اذعان کرد که رژیم صهیونیستی و امارات در زمینه مبارزه با ویروس کرونا همکاری‌های تنگاتنگی را در دستور کار قرار داده‌اند. 

این اقدام رژیم صهیونیستی گامی مهم در راستای عادی‌سازی روابط این رژیم با کشورهای حاشیه خلیج فارس بیان شده است.

نتانیاهو گفت: «بیانیه رسمی در مورد همکاری با امارات برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا، به‌زودی منتشر می‌شود». وزارت خارجه امارات هنوز به این اظهارات نتانیاهو واکنشی نشان نداده است.

چنین همکاری‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی و امارات در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای عربی مخالفت شدید خود را با طرح رژیم صهیونیستی در رابطه با الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی اعلام کردند؛ برنامه‌ای که قرار است ذیل طرح صلح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن انجام پذیرد.

هفته گذشته، انور قرقاش، وزیرخارجه امارات گفت که حتی با وجود اختلافات سیاسی هم می‌توان با رژیم صهیونیستی در برخی از حوزه‌ها همچون مبارزه با ویروس کرونا و فناوری‌های جدید همکاری کرد.

نتانیاهو طی سخنانی در یک مراسم نظامی در جنوب اراضی اشغالی گفت که رژیم صهیونیستی و امارات در تحقیقات، توسعه و فناوری در راستای «بهبود رفاه کل منطقه» با یکدیگر همکاری خواهند کرد. وی گفت که توافق‌های جدید ناشی از تماس‌های فشرده با امارات طی ماه‌های اخیر بوده است.

قرقاش پیش از این و طی سخنانی مدعی شد: «اسرائیل نمی‌تواند هم اقدام به الحاق کرانه باختری کند و هم انتظار عادی‌سازی روابط با جهان عرب را داشته باشد».

رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده که قصد دارد تا برنامه الحاق کرانه باختری را طی روزهای آتی و در روز نخست ماه ژوئیه آغاز کند. کشورهای عربی و حتی اروپایی‌ها هم با این طرح مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار