سازمان ملل خواستار همکاری میان رژیم صهیونیستی و فلسطین شد

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور غرب آسیا خواستار از سرگیری مذاکرات مستقیم و همکاری‌ها میان تل‌آویو و تشکیلات خودگردان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور غرب آسیا بار دیگر خواستار از سرگیری همکاری میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین شد.

در حالیکه به زمان تعیین شده از سوی رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری چند روزی بیشتر باقی نمانده، نیکلای ملانوف بامداد روز پنج‌شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد مقامات فلسطین و رژیم صهیونیستی باید همکاری‌های خود را از سر بگیرند و درخواست‌ها از سازمان ملل و نهاد‌های بین المللی برای انجام مسئولیت‌های هماهنگی بیشتر می‌شود.

ملانوف در خصوص تهدید تشکیلات خودگردان به قطع همکاری با رژیم صهیونیستی در صورت الحاق کرانه باختری خواستار تجدیدنظر مقامات فلسطینی در این خصوص شد. این مقام سازمان ملل تاکید کرد این نهاد آماده است تا در صورت ضرورت حمایت خود را ارائه کند، اما سازمان ملل نمی‌تواند در نقش تشکیلات خودگردان عمل کند.

پیشتر نیز این مقام آمریکایی در سازمان ملل خواستار از سرگیری مذاکرات مستقیم میان رژیم صهیونیستی و فلسطین شده بود.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. این بند در حالی است که یکی از درخواست‌های حامیان سازش در مورد مسئله فلسطین عقب نشینی اسرائیل به مرز‌های ۱۹۶۷ است. در حالی که طبق معامله قرن نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه ۳۰ درصد دیگر از کرانه باختری قرار است به سرزمین‌های اشغالی ملحق شود.

بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت. تنها راه ارتباطی کرانه باختری با دنیای بیرون دو پلی است که آن را به اردن متصل می‌کند و از مناطق اشغالی خواهد گذشت. همچنین ساکنان فلسطینی کرانه باختری دسترسی به فرودگاه بن گورین تل آویو را نخواهند داشت.

سران کشور‌های انگلیس، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا طی روز‌های اخیر نامه‌هایی را به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارسال کرده‌اند و در آن به او درباره تبعات منفی الحاق کرانه باختری هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار