مقام روس: آمریکا به دنبال تحمیل سیطره خود بر اروپاست

یک مقام امنیت ملی روسیه اعلام کرد آمریکا در راستای پیشبرد منافع خود، فشار‌ها بر اروپا را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی عربی، یک مقام امنیت ملی روسیه معتقد است آمریکا برای حصول اهداف خود آماده است تا فشار زیادی را به کشور‌های اروپایی تحمیل کند.

الکساندر وینتیکوف، معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد وقتی آمریکا حرف نهایی را بزند، اروپایی‌ها چاره‌ای جز پذیرش آن ندارند. واشنگتن برای پیشبرد اهداف و منافع خود در خاموش کردن اروپایی‌ها تردید به خود راه نمی‌دهد. اگر خواهان حفظ رابطه با متحدان خود در ناتو هستید باید تاوان آن را بپردازید.

وینتیکوف هدف واشنگتن از زیر پا گذاشتن و بی اعتبار کردن توافقات امنیتی روسیه با دیگر کشور‌های اروپایی از جمله پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد یا پیمان آسمان‌های باز را تلاش برای گسترش نفوذ خود بر اروپایی‌ها دانست.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، برجسته‌ترین توافق هسته‌ای امضا شده در دوران جنگ سرد، پس از طرح ادعا‌های واهی از سوی واشنگتن علیه مسکو به پایان رسید. آمریکا در تاریخ ۲ اوت سال گذشته میلادی [جمعه ۱۱ مرداد] رسما از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شد. پس از این تصمیم، مسکو نیز پایان اجرای این پیمان را اعلام کرد. از آن زمان تاکنون اختلافات آمریکا و روسیه بر سر توافق کنترل تسلیحاتی به اوج خود رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار