سازمان ملل بار دیگر ترور سردار سلیمانی را نقض قواعد بین‌المللی خواند

گزارشگر ویژه سازمان ملل، ترور سپهبد سلیمانی به دست آمریکا را نقض فاحش قوانین بین‌المللی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل طی گزارشی بار دیگر ترور سپهبد قاسم سلیمانی را محکوم و آن را اقدامی متناقض با قوانین بین‌المللی خواند. 

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های خودسرانه‌، طی گزارش مفصلی، آمریکا را در خصوص به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی مورد انتقاد قرار داد. 

در این گزارش به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی اقدامی تنش‌زا و مصداق قتل خودسرانه خوانده شده است.

کالامارد ضمن تاکید بر این نکته که آمریکا مسئول ترور سپهبد سلیمانی است، تاکید کرد که اگر چنین اقدامی برای کشورهای غربی اتفاق می‌افتاد، قطعا اقدامی جنگی تلقی می‌شد و واکنش سختی در پی داشت.

کالامارد بار دیگر تاکید کرده که هیچ مدرک مستندی دال بر اینکه سپهبد سلیمانی در تدارک حمله‌ به مواضع آمریکا بوده، وجود ندارد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل، ترور سپهبد سلیمانی در ژانویه ۲۰۲۰ را اقدامی غیرقانونی خوانده که در پی آن، یک دولت دفاع از خود را بهانه می‌کند و  علیه کشور دیگری دست به اقدام می‌زند.

در گزارش کالامارد، ترور سپهبد سلیمانی تجاوز به حاکمیت عراق نیز خوانده شده، چرا که این عمل در خاک عراق و بدون اجازه این کشور انجام شده است.

گفتنی است کاروان الحشد الشعبی در حالی که روز ۱۳ دی سال گذشته از فرودگاه بغداد به سمت شهر در حال حرکت بود، مورد تجاوز نظامیان تروریست آمریکایی قرار گرفت. در پی این حمله، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به شهادت رسیدند. سپهبد سلیمانی به دعوت مقامات عراقی و طی سفری رسمی در عراق حضور پیدا کرده بود. بزرگترین خواسته مقاومت و مردم عراق در پی این حادثه، اخراج فوری تروریست‌های آمریکایی از عراق بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سازمان ملل هم فقط محکوم میکنه خب اگه مردید اقدام کنید علیه تروریست های آمریکایی سازمان ملل هم دروغگوست ودرراستای جنایتکاران اقدام میکند وفریب کاری میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
و از ان طرف قطعنامه برای عدم امکان خرید و فروش سلاح
را به شورای امنیت میبرد
مسخره نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
تنها راه مقابله با هرمتجاوزی،مقابله به مثل مطابق تجاوزی که انجام داده است میباشد،ضربه متقابل ایران باید سقط کردن بالاترین مقام نظامی امریکا باشد، وگرنه شیل اقدامهای تروریستی انها ادامه خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
لعنت بر امریکا مرگ بر رژیم اشغال گر قدس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سازمان ملل اگه راست میگه ترامپ رو دست بسته تحویل ایران بده ..... احتمالا طرف دموکراته خود شیرینی میکنه برای ما و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
لعنت به ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۰۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سازمان ملل چه کشکیه چه فایده ای داره کسی نمیتونه به امریکا چیزی بگه
آخرین اخبار