گزارش عفو بین الملل در خصوص شدت خشونت‌ها علیه معترضان بی‌عدالتی در آمریکا

عفو بین الملل با انتشار گزارشی از بالا بودن شمار موارد خشونت علیه معترضان ضدنژادپرستی در تظاهرات سراسری آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، عفو بین الملل امروز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد بیش از ۱۲۵ گزارش سوءاستفاده و خشونت علیه شرکت کنندگان معترض، کادر پزشکی، خبرنگاران و ناظران قانونی در جریان اعتراضات «زندگی سیاهان اهمیت دارد (BLM)» در ماه مه و ژوئن در ایالت‌های آمریکا گزارش شده است.

تحقیقات عفو بین الملل شامل ۵۰ مصاحبه انجام شده در ژوئن سال جاری میلادی است. این گزارش همچنین حاوی توصیه‌هایی برای ارتقای عملکرد پلیس، نیرو‌های فدرال و موسسات دولتی برای اجرای قانون و مقابله با نقض حقوق بشر است.

در پی قتل فجیع جورج فلوید، تبعه سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا در مینیاپولیس، اعتراضات گسترده‌ای در آمریکا شکل و به سرعت تمام این کشور را فرا گرفت. یکی از خصوصیات بارز این دور از تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا حضور پررنگ سفیدپوستان بود. سیاهان آمریکا به سفیدپوستان این کشور اعلام کرده بودند که سکوتشان در برابر نژادپرستی پلیس در واقع تایید رفتار خشونت آمیز آن‌هاست.

خشونت اخیر در آمریکا در پی نژادپرستی پلیس و همچنین شیوع ویروس کرونا در این کشور موجی از نارضایتی را از عملکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رقم زده است. بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها که در این کشور انجام شده، اقبال عمومی مردم طی ماه‌های اخیر متوجه جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری است.

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، اما تاکید کرده که نتایج نظرسنجی را قبول ندارد و آن‌ها را جعلی خوانده است. او گفته است که پیش از این و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ هم نتایج نظرسنجی از پیشتازی هیلاری کلینتون حکایت داشت، اما دست آخر کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار