سناتور‌های دموکرات خواستار برچیده شدن پلیس مخفی آمریکا شدند

سناتور ایالت کنتیکت در پی به خشونت کشیده شدن اعتراضات ضد نژادپرستی در پورتلند، با به‌کارگیری پلیس مخفی در این کشور اعلام مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور ایالت کنتیکت آمریکا به همراه رهبر اقلیت دموکرات سنا با موجودیت پلیس مخفی در این کشور اعلام مخالفت کردند.

سناتور کریس مورفی با باز نشر پیام شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» در حساب توییتری خود نوشت: ما نمی‌توانیم اجازه (وجود) پلیس مخفی آمریکا را بدهیم. من و سناتور شومر در ماه ژوئن قوانینی را وضع کردیم که بر مبنای آن همه مجریان قانون فدرال را ملزم به ارائه مشخصات سازمانی خود در زمان درگیری در (عملیات) کنترل اجتماعات می‌کند.

این سناتور آمریکایی در ادامه بر لزوم تصویب فوری این قانون تاکید کرد.

در بخشی از پیام شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی که مورفی در توییترش بازنشر کرد، آمده است که مامورین فدرال برخلاف خواست شهردار و فرماندار در خیابان‌های پورتلند مستقر شده‌اند. این رسانه آمریکایی تاکید کرد این ماموران از خودرو‌هایی که فاقد نشان پلیس است، استفاده می‌کنند.

اعتراضات ضد نژادپرستی در ایالت اورگن آمریکا همچنان با مداخله و اقدامات خشونت آمیز پلیس مخفی آمریکا دنبال می‌شود. خبرگزاری اسپوتنیک از به آتش کشیده شدن مقر پلیس محلی پورتلند از سوی معترضان در بامداد یکشنبه خبر داد. در بیانیه پلیس پورتلند علت به خشونت کشیده شدن اعتراضات، مداخله و بازداشت‌های خشونت‌آمیز پلیس مخفی آمریکا عنوان شد.

 شدت اعتراضات در پورتلند پس از اعلام خودمختاری بالا گرفته است. در پی تشدید خشونت در پورتلند، ترامپ دستور اعزام نیرو‌های فدرال را به پورتلند صادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار