موج‌سواری دموکرات‌ها روی اعتراضات آمریکا؛

بایدن ۴ زن سیاهپوست را در فهرست معاونت خود دارد

نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ از احتمال انتخاب یک زن سیاهپوست به عنوان معاون خود در صورت راهیابی به کاخ سفید خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در تلاش برای جلب حمایت عمومی در انتخابات پیش رو اعلام کرد ۴ زن سیاهپوست را در فهرست تعیین معاون خود دارد.

او روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ام اس ان بی سی با تاکید بر حضور گزینه‌های رنگین پوست در میان نامزد‌های انتخاب معاونت رئیس جمهوری خود گفت: البته تضمین نمی‌کنم که یک زن سیاهپوست معاون من شود.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ در بخشی از این مصاحبه افزود من متعهد به انتخاب فرد خاصی نیستم با این حال در این فهرست نام ۴ زن سیاهپوست وجود دارد.

پیش از این نیز گزینه‌های دیگری برای معاونت بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا معرفی شد. به نظر می‌رسد انتخاب نامزد‌های سیاهپوست برای سپردن معاونت به او از سوی بایدن، بی ارتباط با اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا و سود بردن از احساسات جریحه دار شده سیاهپوستان این کشور در ماه‌های اخیر نباشد.

پیشتر پایگاه اینترنتی روزنامه یو اس‌ای تودی اعلام کرد چهار زن را به عنوان معاون خود در نظر گرفته است و در صورت پیروزی در انتخابات از میان آن‌ها یکی از آنان را انتخاب خواهد کرد. بر این اساس، «سالی یتس» دادستان کل سابق آمریکا، «استیسی آبرامز» فرماندار سابق جورجیا، «جین شاهین» و «مگی حسن» دو سناتور ایالت نیوهمپشایر از چهره‌های دموکراتی هستند که بخت بالایی برای کسب عنوان معاونت بایدن را دارند.

چندی پیش نیز احتمال اینکه میشل اوباما، همسر رئیس جمهور سابق آمریکا به مقام معاونت بایدن برسد، در رسانه‌های آمریکا منتشر شد.

بر اساس قوانین آمریکا، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از برگزاری انتخابات باید نامزد خود برای سمت معاونت را معرفی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار