صدیقی:ووشو کمترین دوپینگی را دارد/ ادعای قلی پور باید بررسی شود

رئیس فدراسیون ووشو درباره وضعیت این رشته ورزشی و دوپینگ ورزشکاران توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو درباره سبقت ووشوی ایران  از چینی‌ها اظهار کرد: زمانی فاصله ما با چینی‌ها زیاد بود و هیچ شخصی تصور نمی‌کرد به آن‌ها برسیم، اما ما در بخش ساندا از آن‌ها سبقت گرفتیم. ورزشکارانی مانند خواهران منصوریان، محسن سیفی و عرفان آهنگریان با هدایت کادر فنی خوب باعث شدند که امروز از چینی‌ها پیشی بگیریم. انشاالله در بخش اجرای فرم در تالو هم بتوانیم به موفقیت دست یابیم. مجیری جوان ۲۰ ساله توانست اولین مدال طلا در بخش تالو را در چین  کسب کند و فدراسیون جهانی ووشو هم از این موضوع خوشحال شد.  

رئیس فدراسیون ووشو درباره دوپینگ قلی پور و تقوی بیان کرد: من از این موضوع ناراحت شدم که بعضی‌ها سعی کردند دستاورد ووشو را کوچک شمردند. آن‌ها این موضوع را منوط به دوپینگ این ۲ ورزشکار کردند. به هر حال ووشو نقش مهم و جدی در مدال آوری کشورمان در مسابقات بزرگ داشته است. فدراسیون ووشو در طول ۱۳ سال مدیریت علی نژاد، پاک و سالم بوده و کمترین تعداد دوپینگی را داشته است. ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) ۳۱۷ تست از ووشوکاران گرفته که فقط ۱۳ مورد مثبت شد. کمتر از نیم درصد دوپینگی داشتیم.  

فدراسیون ووشو وظیفه ای در اعلام دوپینگ ۲ ورزشکار ندارد 

صدیقی درباره اینکه فدراسیون ووشو تست دوپینگ ۲ ورزشکار را به موقع اعلام نکرد، گفت: مدیریت تست دوپینگ برعهده سازمانی است که تست‌ها را می‌گیرد و  ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) و فدراسیون جهانی مسئولیت  اعلام دوپینگ ورزشکاران  را دارند. به هر حال فدراسیون جهانی ووشو مثبت شدن دوپینگ ۲ ورزشکار را اعلام کرد و حدود یک سال در سایت جهانی این خبر بود. فدراسیون ووشو وظیفه‌ای برای اعلام این موضوع ندارد و مکاتبه بین ورزشکار دوپینگی و نهاد اجرایی صورت گرفت. 

او درباره اینکه قلی پور قهرمان ووشو در دقایق آخر از کمیسیون ورزشکاران وزارت ورزش کنار گذاشته شد، گفت: به هر حال زمانی که اتفاقاتی برای ورزشکار بزرگ رخ می‌دهد حواشی آغاز می شود. امیدواریم این مسائل تکرار نشود. ما همیشه پشتیبان ورزشکاران هستیم و با موضوع دوپینگ و استفاده از مواد نیرو زا مبارزه می‌کنیم.  

آموزش نقش جدی در مبارزه با دوپینگ دارد 

صدیقی درباره برنامه های خود برای مبارزه با دوپینگ ووشوکاران گفت: مسابقات ملی و بین المللی ووشو تا دی ماه ۹۹ لغو شده است و اکنون عمده برنامه ما آموزش و توسعه ورزش همگانی است. به هر حال آموزش نقش جدی در  مبارزه با دوپینگ دارد و اکنون بهترین شرایط است که ورزشکاران دانش خود را افزایش بدهند. فدراسیون ووشو همیشه در بخش دوپینگ خوب عمل کرده است و از این به بعد هم دقت بیشتری در این باره خواهیم داشت.  

او درباره اینکه قهرمانی تیم ملی ووشو کشورمان با دوپینگ ۲ ورزشکار تحت الشعاع قرار نمی‌گیرد، بیان کرد: ما با کسر مدال ۲ ورزشکار دوپینگی به طور مشترک با تیم ملی چین قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ هستیم. علاوه بر این در صورتی که باز هم دوپینگی داشته باشیم هم عنوان قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹ باقی می‌مانیم.  

ادعای قلی پور نیاز به بررسی بیشتر دارد 

رئیس فدراسیون ووشو درباره اظهارات قلی پور مبنی بر توطئه در مثبت شدن تست دوپینگش گفت: مسائل مطرح شده از سوی قلی پور نیاز به بررسی بیشتر دارد. به طور حتم این ورزشکار مستنداتی در این باره باید ارائه بدهد. البته موضوع مطرح شده با ادعای قبلی این ورزشکار متفاوت است.  

او بیان کرد: ووشو ورزش اول چین است، اما چینی‌ها از ما عقب افتادند. مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته در چین برگزار شد و این کشور آسیایی نزدیک به  ۲ میلیون دلار  هزینه این رقابت‌ها کرد، اما تیم ملی ووشو کشورمان توانست قهرمان جهان شود. بعد از آن فدراسیون ووشو چین کمیته‌ای تشکیل داد تا علت ناکامی خود را بررسی کند. 

صدیقی درباره اینکه نظر علی نژاد در انتخاب او به عنوان رئیس فدراسیون ووشو تاثیر گذار بود، بیان کرد: من حدود ۱۲ سال است که در فدراسیون ووشو فعالیت می‌کنم و مسائل مختلفی را یاد گرفتم تا بتوانم در آینده از اطلاعات به دست آمده استفاده کنم. علی نژاد به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان در مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی  یک رای دارد. به هر حال در مجمع فدراسیون ووشو حدود ۴۵ نفر حضور دارند که من ۳۴ رای معادل ۸۰ درصد آرا را کسب کردم. این موضوع نشان می‌دهد که مقبول مجمع فدراسیون ووشو بودم که این تعداد رای به دست آوردم.  افتخار می‌کنم که اعضای مجمع به من اعتماد کردند.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار