اخذ سند مالکیت موقوفه مرحوم حاج فتح الله روستای حاج آرش زنجان

معاون اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان از اخذ سند مالکیت سند موقوفه مرحوم حاج فتح الله روستای حاج آرش زنجان خبر داد.

اخذ سند مالکیت موقوفه نعمت احمدی معاون اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،با اشاره به اینکه این موقوفه متعلق به مرحوم حاج فتح الله است گفت: واقف خیر اندیش  این موقوفه را در سال ۱۲۹۷ هجری قمری وقف کرده است.
 
او  در ادامه مساحت زمین وقف شده توسط  این واقف خیر اندیش را  ۲۰۲ هکتار و با ارزش ریالی بیش از سه میلیارد تومان اعلام کرد.
 
احمدی ادامه داد:عواید حاصل از این اراضی برای کمک به اطعام  نیازمندان در ایام و لیالی ماه های محرم ، صفر و رمضان  مصرف می شود.

معاون اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در پایان اضافه کرد: سند این موقوفه  پس از  یک و نیم سال انجام مراحل و فرایند ثبتی اخذ شد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی شجاعی
۱۷:۲۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
اولا اگر زمین های بایر آبی و دیمی کل حاج آرش را حساب کنند 202 هکتار نمی شود چگونه با چه حسابی نیم دانگ موقوفه را 202 هکتار حساب کرده اند ثانیا این موقوفه مصرفش برای خود روستا می باشد که تاکنون همه عایدات را اداره اوقاف برای خودش اخذ کرده است که باید در محضر خداوند و قانون پاسخگو باشدثالثا واقف در زمانی این وقف را انجام داده که زمین ها داشت از اختیار اربابی به نام حاج فتح الله بواسطه تقسیم اراضی خارج می شد این زمین ها مال حاج آرشیها می باشد وقف هم درست نبوده بدلیل اینکه کسی پیگیر نبود اربابی به نام اداره اوقاف تصاحب کرده و ادعای مالیت می کند.