تسلط نیرو‌های دولت الوفاق لیبی بر نیروگاه‌های برق نزدیک مصراته/ مخالفت حفتر با حضور نظامی ترکیه

اتاق عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت الوفاق لیبی بر تمامی نیروگاه‌های برق حد فاصل جنزور و مصراته مسلط شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، اتاق عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت الوفاق لیبی اعلام کرد که نیرو‌های این عملیات بر تمامی نیروگاه‌های تولید برق حد فاصل شهر جنزو و مصراته مسلط شدند.

این مرکز همچنین از هدف قرار گرفته شدن شماری از نیرو‌های ارتش ملی، به فرماندهی خلیفه حفتر در غرب شهر سرت خبر داد.

از سوی دیگر، خلیفه حفتر، ژنرال سابق ارتش لیبی اعلام کرد که مردم لیبی از ترک‌ها تنها شرارت دیده اند و به مقابله با مزدوران وعده داد.

او گفت: ترک‌ها بیش از ۳۰۰ سال در لیبی بودند و تنها شرارت، بیهودگی، قتل و چ‍باول از آنان دیده شد.

خلیفه حفتر تاکید کرد: ما در برابر ترک‌ها مقاومت می‌کنیم و بیرون راندن آنان از لیبی هدف اساسی ما است، زیرا یکبار طعم استعمار را چشیده و به استعمار مجدد هرگز راضی نیستیم.

او به مقابله با اشغالگران و مزدوران وعده داد و افزود: گروه‌های مزدور هیچ وطنی ندارند.

«استفانی ویلیامز» فرستاده موقت سازمان ملل به لیبی، دیروز (شنبه) از هراس مردم لیبی به دلیل احتمال وقوع جنگی منطقه‌ای با حضور عوامل خارجی متعدد گفته است.

او تاکید داشت: مردم لیبی می‌ترسند. آن‌ها از جنگ خسته شده و خواهان صلح هستند. از طرفی نیز آن‌ها در هراسند که سرنوشتشان به دست خودشان رقم نخورد.

همچنین این فرستاده موقت سازمان ملل به لیبی با تاکید بر تلاش مردم این کشور برای توقف درگیری‌ها و آغاز روندی سیاسی هشدار داد که تنها جایگزین برای این امر نابودی کشور است و افزود: به دلیل حضور عوامل متعدد خارجی کشور لیبی در آستانه جنگی منطقه‌ای است.

ویلیامز در ادامه افزود: آنچه که اکنون رخ می‌دهد جنگی داخلی توام با نبردی میان رقبای خارجی است و البته مردم لیبی حاکمیت خود را در آن از دست داده‌اند.

در پی سقوط حکومت معمر القذافی در سال ۲۰۰۹، بحران سیاسی سراسر لیبی را در برگرفت. چندی پس از رایزنی‌های فشرده، دولت وفاق ملی به رهبری فائز السراج توانست قدرت را در دست بگیرد و در طرابلس مستقر شود. در مقابل اما، خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته ارتش لیبی مخالفت خود را با دولت وفاق اعلام و طی حدود یک سال گذشته، جنگ علیه دولت قانونی این کشور را آغاز کرد.

در این بین دخالت‌های کشور‌های خارجی در درگیری‌های لیبی اعتراض سازمان ملل را به همراه داشته است. سازمان مذکور از دخالت‌های ترکیه در لیبی و حمایت از دولت وفاق ملی انتقاد و تصریح کرده که آنکارا باید فوراً ارسال تسلیحات به لیبی و نقض تحریم‌های علیه این کشور را متوقف کند. اتحادیه اروپا هم ضمن انتقاد از آنکارا، خاطر نشان کرده که اگر الگوی رفتاری ترکیه تغییر نکند این کشور با تحریم‌های سختی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار