انتقاد دیپلمات آلمانی از کارشکنی آمریکا در معرفی نماینده جدید سازمان ملل در امور لیبی

نماینده دائم آلمان در سازمان ملل اعلام کرد آمریکا نباید مانع دبیرکل سازمان ملل برای معرفی نماینده جدید این سازمان در امور لیبی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نماینده آلمان در سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد آمریکا نباید مانع آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای معرفی نماینده جدید این سازمان در امور لیبی شود که جایگزین غسان سلامه نماینده پیشین خواهد شد.

غسان سلامه که مسئول تلاش برای میانجی‌گیری صلح بود به دنبال آنکه آخرین تلاش هایش برای برقراری صلح در این کشور جنگ‌زده به شکست انجامید به دلیل فشار و استرسی که به او وارد شده بود از سمت خود کناره گیری کرد.

دیپلمات‌ها اعلام کردند آمریکا می‌خواهد این نقش میان دو نفر که یکی ماموریت پشتیبانی سازمان ملل را در لیبی (UNSMIL) اداره می‌کند و دیگری بر میانجی‌گری برای برقراری صلح در لیبی متمرکز است، تقسیم شود.

کریستوف هاسگن، نماینده دائم آلمان در سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد شرکای آمریکایی ما سوالاتی را در ارتباط با ساختار UNSMIL مطرح کرده اند. معتقدیم که می‌توان در این زمینه گفت‌وگو کرد و آمریکا نباید مانع دبیرکل سازمان ملل برای معرفی جانشین غسان سلامه شود.

دیپلمات‌ها اعلام کردند شورای امنیت سازمان ملل از دیرباز از طریق اجماع به چنین انتصاب‌هایی چراغ سبز نشان داده است، اما برخی از اعضای پانزده نفره این شورا موافق پیشنهاد آمریکا برای تقسیم این نقش نیستند.

به گفته دیپلمات‌ها، آنتونیو گوترش هانا سروا تته وزیر امور خارجه پیشین غنا و نماینده کنونی سازمان ملل در اتحادیه آفریقا را برای جانشینی سلامه پیشنهاد و واشنگتن اعلام کرده است پس از آنکه گوترش یک میانجی‌گر ویژه را تعیین کند از نامزد پیشنهادی او حمایت خواهد کرد.

آمریکا هله تورنینگ اشمیت نخست وزیر پیشین دانمارک را به عنوان نماینده ویژه پیشنهاد کرده است، اما دیپلمات‌ها اعلام کردند او این پیشنهاد را نپذیرفته است و واشنگتن اکنون به دنبال فرد دیگری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار