آمریکا نظامیان خود را در لهستان مستقر می‌کند

وزیر دفاع لهستان از استقرار نظامیان آمریکایی که از آلمان خارج شده‌اند، در کشورش خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از انتشار خبرها درباره خروج نظامیان آمریکایی از آلمان، «ماریوس بلاسژاک»، وزیر دفاع لهستان، اعلام کرد این نظامیان در لهستان مستقر خواهند شد.

این وزیر دفاع در مصاحبه‌ای رادیویی گفته است: «حداقل هزار نیروی آمریکایی در کشور ما مستقر خواهند شد. ما فرماندهی آمریکا را در لهستان خواهیم داشت تا نیروهایش در جبهه شرقی ناتو را کنترل کند.»

بلاسژاک در ادامه با اشاره به اینکه نظامیانی که از آلمان خارج شده‌اند، به لهستان خواهند رفت، افزود: «فرماندهی آمریکا در کشورمان از مهمترین مراکز نیرو‌های امنیتی ما خواهد شد. ما معاهده نظامی با واشنگتن امضا کرده‌ایم که فاز آخر آن را نیز به ثبت خواهیم رساند.»

حدود دو ماه گذشته اخباری مبنی بر تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر خروج نظامیان این کشور از آلمان منتشر شد. به موجب این طرح ۹۵۰۰ از مجموع ۳۴ هزار و ۵۰۰ سرباز ارتش آمریکا حاضر در آلمان کاسته می‌شود.

در همین راستا روز گذشته نیز مقامات واشنگتن اعلام کردند قصد دارند ۱۲ هزار نفر از این سربازان را از این کشور خارج کنند، اما تقریبا نیمی از نیرو‌های آمریکایی برای دفع خطرات احتمالی و تنش با روسیه در اروپا حفظ می‌شوند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار