بولتون: خروج نظامیان آمریکایی از آلمان نشان دهنده ضعف فهم ترامپ از مسائل استراتژیک است

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا بار دیگر از تصمیمات دولت ترامپ انتقاد و عملکرد وی را زیر سوال برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا بار دیگر از عملکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور انتقاد کرد.

بر این اساس، بولتون در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: تصمیم جدید ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از آلمان نشان دهنده نداشتن فهم استراتژیک از سوی اوست. این اقدام ترامپ به دشمنان آمریکا پیام اشتباه می‌فرستد و متحدان واشنگتن را در جهانی که شاهد بی ثباتی است، آسیب پذیرتر می‌کند. این اقدام غیرقابل قبول است.

روز گذشته، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ادامه جدال برلین و واشنگتن بر سر بودجه نظامی، گفت: آلمان سهم خود را در ناتو پرداخت نکرده و آمریکا به مدت طولانی مورد سوء استفاده نظامی و تجاری قرار گرفته است.

این اظهارات ترامپ همزمان با بیانیه «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا مبنی بر خروج ۱۲ هزار نظامی آمریکایی از آلمان مطرح شد.

اسپر روز چهارشنبه با حضور در یک نشست خبری اعلام کرد بر اساس دستور دونالد ترامپ تعداد نظامیان آمریکایی در آلمان به ۲۴ هزار نفر کاهش می‌یابد و ۱۲ هزار نظامی آمریکایی خاک آلمان را ترک خواهند کرد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفته است که مقر فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در اتحادیه اروپا، از آلمان به بلژیک و پایگاه جنگنده‌های اف ۱۶ این کشور به ایتالیا منتقل می‌شود.

در همین حال، «نوربرت روتگن» رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان به تصمیم آمریکا مبنی بر کاهش نیرو‌های نظامی خود در آلمان واکنش نشان داد.

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان طی مصاحبه‌ای گفت: خروج نظامیان آمریکایی به جای تقویت ناتو به تضعیف آن منجر خواهد شد.

روتگن افزود: تاثیرگذاری ارتش آمریکا افزایش نیافته بلکه به ویژه با توجه به اقدامات روسیه و تنش‌های نظامی دامنه‌دار در خاورمیانه کاهش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار