الحشد الشعبی: خواستار اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق هستیم

رئیس نیرو‌های مردمی عراق بار دیگر خواستار اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فالح الفیاض، رئیس نیرو‌های مردمی عراق (الحشد الشعبی) گفت: موضع ما در قبال احترام به حاکمیت لبنان ثابت است. این در حالی است که اسرائیل به تجاوزات علیه تعدادی از کشور‌های عربی ادامه می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: الحشد الشعبی یک موسسه نظامی عراقی است که یکی از بازو‌های مهم در منظومه دفاع ملی به شمار می‌رود. الحشدالشعبی به طور کامل با منظومه دولت و دستگاه‌های مختلف هماهنگ عمل می‌کند. ما تابع استراتژی نبرد با تروریسم تحت مدیریت نیرو‌های مسلح هستیم و کاملا با این نیرو‌ها ارتباط داریم.

وی افزود: الحشد الشعبی در دفاع از امنیت و حاکمیت عراق یک بازوی بسیار مهم به شمار می‌رود. پروژه جذب در منطقه بسیار گسترده است و هر طرفی آرزو دارد که عراق در کنار آن باشد. عراق نمی‌تواند تابع آمریکا یا هر قدرت دیگری در منطقه باشد. الحشد الشعبی فداکاری‌های بسیاری برای دفاع از عراق انجام داده و فرماندهان بزرگی را در این راه تقدیم کرده است.

الفیاض تاکید کرد: شهید ابومهدی مهندس در تمام مراحل زندگی سیاسی و میدانی خود به عراق خدمت کرد. دستاورد‌هایی که شهید ابومهدی محقق کرد بسیار بزرگ است و همگی باید راه او را ادامه دهیم. تصمیم پارلمان در مورد اخراج نیرو‌های آمریکایی به طور اساسی با عملیات ترور شهید مهندس مرتبط است. دولت عراق این تصمیم پارلمان را دنبال می‌کند و برای تحقق آن گفتگو با واشنگتن را آغاز کرده است. دولت عراق با تصمیم پارلمان و خواست مردم در مورد خروج نیرو‌های خارجی از کشور هماهنگ است. ما نیز خواستار اخراج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی از کشور هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: امکان واقعی برای بازگشت داعش به عنوان یک گروه مؤثر در عراق وجود ندارد. مشخصه الحشد الشعبی این است که به همراه تمام یگان‌ها و تشکیلات نظامی در عراق تکامل یافته و دوشادوش آن جنگیده است. برخی طرف‌ها وجود دارند که از موج اعتراضات به حق برای ایجاد آشوب و تفرقه در کشور استفاده می‌کنند. دولت مصطفی الکاظمی یک دگرگونی نسبت به واقعیت گذشته نیست، بلکه با حمایت پارلمان شکل گرفته است.

رئیس الحشد الشعبی گفت: نباید از اعتراضات مسالمت آمیز بترسیم، بلکه باید نسبت به نفوذی‌ها برحذر باشیم. من موافق تغییر مثبت و اصلاح حقیقی هستم، اما خشونت در تظاهرات قابل قبول نیست. عوامل وحدت بخش در عراق فزاینده است و امکان ندارد دوباره درگیری‌های طائفه‌ای رخ دهد. نزاع در اقلیم کردستان بر تمام عراق و امنیت آن تاثیر می‌گذارد به ویژه با وجود ویروس کرونا و بحران اقتصادی باید فرصت لازم را به دولت بدهیم.

وی تاکید کرد: انتخابات آینده فراتر از قانون اساسی نخواهد بود و تلاش برخی برای ترساندن عراقی‌ها نسبت به آینده به نفع کشور نیست. عراق با همه کشور‌های همسایه خود به ویژه سوریه در مبارزه با تروریسم هم عقیده است و دو کشور در این زمینه همکاری می‌کنند. روابط سوریه و عراق روابطی تاریخی، جغرافیایی و قبیله‌ای است؛ از این رو دمشق برای بغداد اهمیت بالایی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار