اجرای طرح آجر به آجر بصورت پایلوت در کرمان

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از انتخاب کرمان و ۶ استان دیگر به عنوان استان‌های پایلوت اجرای طرح آجر به آجر در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید محمد واعظی نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان امروز در جلسه طرح آجر به آجر طی دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص اجرای این طرح در استان کرمان، گفت: استان کرمان به عنوان استان پایلوت برای اجرای طرح آجر به آجر در کشور انتخاب شده و این طرح در استان کرمان و ۶ استان دیگربه عنوان الگو و نمونه انجام خواهد شد و در قدم‌های بعدی در سراسر کشور تعمیم داده خواهد شد.

او در خصوص پویش ملی طرح آجر به آجر بیان داشت: پویش کلاسی برای روستا در استان کرمان در سامانه مهر مدرسه تعریف شده است که خیرین و مردم می‌توانند از طریق سامانه مهر مدرسه اطلاعات لازم را ببینند و با توجه به نیاز‌های آموزش و پرورش از طریق درگاه‌های اینترنتی تعیین شده، نسبت به ساخت مدارس و تعمیر مدارس کمک و مشارکت کنند.

او افزود: در طرح آجر به آجر که سامانه توسعه مردمی مهر مدرسه در این طرح اطلاع رسانی و جذب کمک‌ها را انجام می‌دهد با راه‌های متفاوتی مانند اهدای املاک زمین و مستغلات، مشارکت در تعمیر و تجهیز مدارس و کلاس ها، ثبت درخواست ساخت پروژه مدرسه سازی و مشارکت در احداث و یا تکمیل طرح‌های نیمه تمام دولتی در این سامانه تعبیه شده است و خیرین و مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه از کلیات و جزئیات طرح آجر به آجر و نیاز‌های آموزش و پرورش مطلع شوند و بر اساس اطلاعاتی که کسب می‌کنند نسبت به کمک و مشارکت در امر مدرسه سازی اقدام کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان اظهار داشت: تعامل بین دو مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس باعث پیشرفت در پروژه‌ها شده و دغدغه‌های آموزش و پرورش دغدغه‌های نوسازی مدارس است.

او تصریح‌کرد: کرونا باعث شده معادلات به هم بخورد و این معادلات بهم خورده بر روی کار آموزش و پرورش و ثبت نام دانش آموزان در مدارس تأثیر گذاشته است و سیل عظیمی از ثبت‌نام‌ها از سوی مدارس غیردولتی به سوی مدارس دولتی انجام می‌شود و آموزش و پرورش دچار بحران شده و جبران کمبود فضای آموزشی مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های دولتی، نمایندگان مجلس، کارخانجات و بخش‌های خصوصی و آحاد مردم را می‌طلبد.

احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از طرح آجر به آجر به عنوان یک طرح جامع و بسیار خوب برای حل بخش زیادی از مشکلات آموزش و پرورش در بحث فضا تجهیزات و تعمیرات یاد کرد و گفت: ۶ هزار ساختمان داریم و نیاز به نگهداری، تعمیر و سرویس دارند.

او افزود: اگر نگهداری خوبی صورت نگیرد ساختمان تخریب می‌شود لذا مهم است که این ۶ هزار ساختمان فرسوده نشوند و مردم با مشارکت در طرح آجر به آجر در تعمیر و نگهداری ساختمان مدارس نیز کمک می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به موضوع مکان یابی اشاره کرد و گفت: روسای آموزش و پرورش باید به نیاز‌های مناطق توجه کنند و خارج از تفاهم‌نامه و نظارت نوسازی از ساخت مدرسه جلوگیری می‌کنیم.

اسکندری نسب، افزود: در طرح آجر به آجر بایستی ذهن مردم و جامعه به سمت این طرح هدایت شود و مدیران مدارس نقش اساسی در اجرای این طرح دارند و فرهنگیان هم بایستی داوطلبانه در این طرح شرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به نقش مهم مجمع خیرین مدرسه ساز و ظرفیت مجامع خیرین شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: مجامع خیرین مدرسه ساز بایستی پیگیری کنند تا این طرح به نحو احسن در بین مردم جا بیفتد و مجامع نیز در سال به اسم مجمع خودشان نیز یک مدرسه بسازند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.