توقف صادرات سلاح آلمان به هنگ کنگ

آلمان در واکنش به تصویب قانون امنیت ملی چین، از توقف صادرات سلاح به منطقه خودمختار هنگ کنگ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفته است کشورش در چارچوب واکنش اتحادیه اروپا به قانون امنیت ملی چین در مورد هنگ کنگ، صدور تسلیحات به هنگ کنگ را متوقف می‌کند.

ماس در خصوص موافقت وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا درباره بسته اقدامات علیه چین گفت: اروپا اگر می‌خواهد از ارزش‌ها و اصول خود در روابطش با قدرت‌هایی مانند چین حمایت کند، باید با صدایی واحد صحبت کند. در خصوص آلمان، باید بگویم که ما پیشتر انجام نخستین اقدامات را آغاز کرده ایم. ما بلافاصله صدور تسلیحات به هنگ کنگ را متوقف می‌کنیم و در این خصوص، با هنگ کنگ نیز مانند بقیه چین برخورد خواهد شد.

قانون امنیت ملی برای هنگ کنگ در ۳۰ ژوئن در پارلمان چین تصویب شد. در این قانون، مواردی برای مانع شدن، توقف و مجازات ارتکاب چهار نوع جرم در هنگ کنگ پیش بینی شده است که شامل فعالیت‌های جدایی طلبانه، تلاش برای تضعیف قدرت ملی، فعالیت‌های تروریستی و همدستی با کشور‌ها یا نیرو‌های بیگانه در خارج برای به خطر انداختن امنیت ملی است.

این قانون موجب نارضایتی نیرو‌های ضد دولتی در هنگ کنگ و تعدادی از مقامات غربی شده است که معتقدند این قوانین بیانگر خواست پکن برای تشدید کنترل بر خودمختاری هنگ کنگ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار