تاکید دنی دنون بر دوستی ترامپ و بایدن با تل‌آویو

نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با تاکید بر دوستی نامزدهای انتخابات آمریکا با تل‌آویو اعلام کرد نتیجه انتخابات این کشور هر چه که باشد برای تل‌آویو خوب است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دنی دانون، نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، ضمن تاکید بر روابط مستحکم این رژیم با دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، این ادعا‌ها را که در صورت شکست ترامپ در انتخابات ماه نوامبر، رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی برای ارتباط نزدیکش با این رئیس جمهور خواهد پرداخت، رد کرد.

او در نخستین مصاحبه جامعی که پس از اتمام ماموریت خود در سازمان ملل انجام داد، از ناکامی «نیرو‌های تندروی حزب دموکرات» برای انتخاب شدن به عنوان نامزد این حزب در انتخابات، ابراز خرسندی کرد. وی گفت حضور ترامپ یا جو بایدن در کاخ سفید برای رژیم صهیونیستی خوب خواهد بود.

این دیپلمات سابق صهیونیست افزود: من به طور علنی بر ضد برنی سندرز صحبت کرده بودم، اما وی انتخاب نشد. بایدن دوست اسرائیل است و در مدت سال‌ها این موضوع را ثابت کرده است. درست است که مخالفت‌هایی شنیده می‌شود، مطالب تندی بیان می‌شود، اما این موضوع شامل اکثریت حزب دموکرات نمی‌شود.

حامیان رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، را متهم می‌کنند که در یک دهه گذشته موجب تضعیف حمایت دو حزبی آمریکا از تل‌آویو شده است. در سال ۲۰۱۲ وی به حمایت از میت رامنی در برابر باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، پرداخت و در سال ۲۰۱۵ سخنرانی مشهور خود را در کنگره ضد توافق هسته‌ای اوباما با ایران انجام داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار