دولت انگلیس مایل به شکست ترامپ در انتخابات است

رسانه‌های مختلف گزارش دادند دولت انگلیس تمایل دارد شکست رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوریِ سال جاری را شاهد باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی سی‌جی‌تی‌ان اعلام کرد دولت انگلیس در پشت‌پرده تمایل دارد که شاهد شکست «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور کنونی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری باشد و «جو بایدن»، رقیب ترامپ و نامزد حزب دموکرات، در این انتخابات پیروز شود.

یکی از مشاوران دولت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به خبرنگاران گفته است: «در ظاهر جانسون یکی از متحدان ترامپ به نظر می‌آید، اما او تمایل دارد هرچه بیشتر از او فاصله بگیرد.»

اگرچه بوریس جانسون از اقداماتی که از سوی واشنگتن بر او برای تعامل با شرکت فناوری هوآوی دیکته شده است، پیروی می‌کند؛ رابطه میان آمریکا و انگلیس ارتباطی دوستانه نیست. اقدام قطع همکاری میان انگلیس و شرکت هوآوی پس از دیدار دونالد ترامپ با جانسون و فشار او بر نخست وزیر انگلیس انجام گرفته است.

با نزدیک شدن مهلت برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) این کشور درحال ایجاد توافقی با آمریکا است، اما این رابطه دوجانبه به تازگی و درحوزه محصولات غذایی انگلیس نگرانی‌هایی برای این کشور به همراه داشته است.

لیز تراس، وزیر امور خارجه تجارت بین الملل انگلیس در بازگشت از سفر اخیر خود به آمریکا گفته است واشنگتن درحال کوچک جلوه دادن این توافق و زیر سوال بردن آن است.

روزنامه ساندی تایمز نیز در این باره با اشاره به تمایل دولت انگلیس و بسیار از افراد مرتبط با این دولت، گفته است: «اگر ترامپ در انتخابات سال جاری پیروز نشود، مسائل بسیار تسهیل می‌شود.»

البته بوریس جانسون خود با جو بایدن نیز رابطه خوبی ندارد، و به طور مثال یک بار بایدن او را «همزاد ترامپ» خوانده است؛ اما دولت انگلیس و نخست وزیر این کشور بر این باورند که به طور کل دموکرات‌ها برای آن‌ها منفعت بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
كلا همه دنيا مايل به شكست ترامپن
آخرین اخبار