کمرنگ شدن برخی اقلام در سبد مصرفی خانوار/ علت گرانی کالاهای اساسی در بازار چیست؟

قیمت اقلام اساسی چندین بار در طول سال افزایش می‌یابد که این امر سهم بسیاری از محصولات مورد نیاز در سبد خانوار را کمرنگ کرده است.

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت اقلام اساسی سبد خانوار به بهانه های مختلف هرازگاهی افزایش می یابد که این امر بیش از پیش بر افراد حقوق بگیر جامعه با درآمدهای حداقلی فشار وارد می کند و کار را به جایی می رساند که سهم بسیاری از محصولات مورد نیاز در سبد خانوار کمرنگ می شود‌.

بررسی ها نشان می دهد که برخی اقلام سبد خانوار همچون لبنیات، برنج، مرغ، گوشت، حبوبات و روغن از ابتدای سال ۲ تا ۳ بار رشد قیمت داشتند که هر یک از مسئولان دلایل خاص خود را نظیر افزایش کرایه های حمل و نقل، تورم، حقوق و دستمزد، کمبود نهاده با نرخ مصوب برای این گرانی ها مطرح می کنند. این امر برای اقشار ضعیف جامعه توجیه ناپذیر است چرا که با یک حساب و کتاب سرانگشتی در می‌یابیم که افزایش نرخ محصولات هیچ‌گونه سنخیتی با درآمد خانوارها ندارد و از آنجا که روند صعودی قیمت، معادلات افراد برای خرید مایحتاج خود را بر هم ریخته، بسیاری از آنها از آشفتگی بازار نگرانی‌هایی دارند، چرا که خبر افزایش ادامه دار برخی کالاها در بازار به گوش می‌رسد.

گزارش های میدانی نشان می دهد که قیمت هر کیلو برنج ایرانی از ۱۸ تا ۳۰ هزار تومان، برنج خارجی ۱۵ تا ۱۹ هزار تومان،چای ۸۰ تا ۱۷۰ هزار تومان، قند ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان، روغن ۵ کیلویی ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان، ماست ۹۰۰ گرمی ۱۲ هزار تومان، شیر بطری پرچرب ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، ماست چکیده ممتاز ۸۰۰ گرمی‌ ۹ هزار تومان، پنیر ۳۰۰ گرمی‌۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، ماست کم چرب ۲ کیلویی ۲۰ هزار تومان، ماست کم‌چرب ۱۵۰۰ گرمی‌۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، پنیر سفید ۵۰۰ گرمی‌۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان، ماست پرچرب ۲ کیلویی ۲۲ هزار تومان و ماست کم چرب ۲ کیلویی ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

همچنین بازار محصولات پروتئینی نشان می دهد که قیمت هر کیلو مرغ ۱۹ هزار تا ۲۱ هزار تومان، سینه با کتف ۲۳ هزار تومان، سینه بدون کتف ۲۴ هزار تومان، فیله مرغ ۲۸ هزار تومان، شقه گوسفندی ۱۱۵ هزار تومان، سردست گوسفندی ۱۲۵ هزار تومان، شقه گوساله ۱۰۰ هزار تومان، سردست گوساله ۱۱۰ هزار تومان، راسته گوسفندی ۱۲۰ هزار تومان و راسته گوساله ۱۱۵ هزار تومان است.


بیشتر بخوانید


حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم‌ تا از آخرین جزئیات بازار اقلام ‌اساسی، دلایل گرانی و تاثیر آن بر قدرت خرید خانوار با خبر شویم:

احتکاری در بازار میوه نداریم

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت محصولات باغی اظهار کرد: با توجه به نوسان قیمت نهاده های تولید اعم از سم، کود و بذر، قیمت تمام شده محصولات کشاورزی افزایش داشته است.

وی قیمت محصولات کشاورزی را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: ممکن است با افزایش عرضه، قیمت میوه به حدی افت کند که به ۱۰ سال قبل باز گردد و با کاهش عرضه قیمت افزایش چشمگیری دارد که این موضوع هیچ ارتباطی به احتکار ندارد چرا که عموم محصولات کشاورزی فساد پذیر هستند.

شادلو ادامه داد: با وجود رشد چشمگیر قیمت تمام شده تولید، افزایش نرخ میوه امری طبیعی است، در غیر این صورت  باغدار با مشکلات متعددی روبرو می شود.

نایب رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه وجود ندارد، تصریح کرد: با وجود عوامل طبیعی همچون تگرگ در برخی مناطق، اما جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر تامین بازار داخل نیست.

افزایش ۱۲ تا ۱۰۰ درصدی قیمت اقلام اساسی در ۴ ماه اخیر

قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه روغن وجود ندارد، اظهار کرد: با افزایش ۱۲ تا ۱۴ درصدی که در بازار روغن اتفاق افتاد، کمبودی برای مصرف خانوار وجود ندارد.

وی افزود: علی رغم کاهش قدرت خرید خانوار و رکود عمیق بازار، اما قیمت اقلام افسار گسیخته افزایش یافته است.

حسنی ادامه داد: با وجود آنکه نگرش ۸۵ درصد افراد، مصرف روغن مایع و ۱۵ درصد روغن جامد است، اما شنیده ها حاکی از آن است که احتمال تغییر نرخ روغن وجود دارد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: قیمت اقلام اساسی بعد از عید افزایش افسار گسیخته داشته تا از بازار کاذب دیگر کالاها، جا نماند.

وی با بیان اینکه قیمت برنج صددرصد، چای ۳۵ تا ۴۰ درصد، روغن ۱۲ تا ۱۵ درصد و حبوبات ۵ تا ۱۰ درصد رشد داشته است، گفت: افزایش قیمت اقلام اساسی در ۴ ماه اخیر منجر به کاهش قدرت خرید خانوار و رکود بازار شده است.

این مقام مسئول نرخ کنونی هر کیلو برنج ایرانی را در عمده فروشی ها از ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان و برنج خارجی را از ۱۵ هزار تا ۱۹ هزار تومان اعلام کرد.

وی درباره آینده بازار اقلام اساسی بیان کرد: با توجه به فصل گرما و کاهش تقاضا، قیمت حبوبات تا پایان شهریور نوسان خاصی ندارد و تنها شکر یک هزار و ۴۰۰ تومان بالاتر از قیمت مصوب عرضه می شود به طوریکه هر کیلو شکر درب کارخانه ۷ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می رسد.

 مرغ دوباره گران شد

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۹ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می شود که نوسان قیمت مرغ در دامنه ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان باشد.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه وجود ندارد، بیان کرد: بنابر آمار ماهیانه ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با این وجود ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که این میزان جوابگوی نیاز داخل است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به بحران صنعت مرغداری در ماه‌های اخیر، ذخایر مناسبی توسط دولت و بخش خصوصی جمع آوری شده که با وجود تولید مناسب مرغ مشکلی در عرضه نداریم.


زیان ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی مرغداران در فروش تخم مرغ

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار تومان معادل شانه ای ۱۴ هزار تومان است‌.

وی قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: تولیدکنندگان از دیدگاه اتحادیه مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ ۵ هزار تومان و از دیدگاه ستاد تنظیم بازار ۲ هزار و ۵۰۰ تومان متضرر هستند.

نبی پور مازاد تولید و ممنوعیت صادرات تخم مرغ را یکی از علل اصلی افت قیمت محصول در بازار برشمرد و گفت: با توجه به مازاد روزانه حداقل ۲۰۰ تن تخم مرغ انتظار می رود که مسیر صادرات باز شود.

وی تولید روزانه تخم مرغ را ۲ هزار و ۹۰۰ تا ۳ هزار تن اعلام کرد و گفت: با احتساب مصرف داخل، روزانه ۲۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است که باید به بازار‌های هدف صادر شود.

قاچاق دام بازار گوشت را‌ ملتهب کرد

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۷ هزار تا ۹۸ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود، ۱۱۰ تا ۱۱۲ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

وی افزود: با توجه به نوسان نرخ ارز، افزایش کرایه حمل از شهرستان‌های غرب کشور به تهران و افت وزن دام در فصل گرما پیش بینی خاصی راجع به وضعیت قیمت در بازار نمی‌توان داشت.

ملکی نوسان نرخ ارز و انگیزه خروج دام به آن سوی مرز‌ها را یکی از علت‌های اصلی گرانی گوشت در بازار برشمرد و گفت: افزایش قیمت علوفه و هزینه جا به جایی دام از استان‌های دیگر به سمت تهران، همچنین کاهش قیمت کله پاچه، دل، جگر و سیرابی در فصل گرما، همزمان با شیوع ویروس کرونا موجب شده قیمت گوشت با نوساناتی در بازار رو به رو شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان قیمت هر کیلو گوسفند در شهرستان‌های مبدا را ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به هزینه ۳ هزار و ۳۰۰ تومانی دامپزشکی و ترابری برای هر راس گوسفند، قیمت هر کیلو دام در میادین تهران به ۴۵ هزار تومان می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
همه چیز گران می شود به بهانه دستمزد
چرا حقوق ما زیاد نشده
۲+۲=۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
مرغ و گوسفند را لطفا در تلویزیون بیشتر نشان دهید تا نسل بعدی اگه در داستان ها به چشمشان خورد بداند مفهومش را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
همش تقصیر منه
تقصیر هیچ کس دیگه ای نیست
Singapore
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
بی رنگ شده واسه ما نه کم رنگ
Iran (Islamic Republic of)
اشو
۱۰:۵۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
علت گرانی فقط وفقط دلیلش مسولین ما هستند که باخالی کردن جیب ملت وتحت فشار قراردادن کسریهاشونو جبران کنند.
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
باسلام وقتیکه نقدیکی بسوی بورس می رودبورس بصورت حبابی از قله دماوندوتبت بالا می رود وحبابش روز بروز بزرگتر می شود تا جایی که کارمندان دولت امید بورس را بر کار واداره ترجیح می دهند این سود حبابی باید از جیب مردم ایران برداشته بشود وتورم روز بروز ودقیقه به دقیقه حبابی بالا برود تا اینجای کار مردم متضرضر میشوند ولی دراینده نزدیک این حبابهای بورس می ترکد بر سر این دولت خراب میشود وسهامداران بورس ورشکسته وسریالی می شوند طلب کار دولت وغائله بنزینی تکرار می شود و دودش به چشم مردم می رود تنها راه در امد دولت صادرات وتولید است که با توجه به قانو ن جنگل در نظم نوین جهانی وامریکایی بستن تنگه هرمز وتحریم کشورهای اروپایی و عربی و تهدید به تهدید وتحریم به تحریم می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
چکارشون دارید این فرزند بیکار وزیر بیچاره رو چکار دارید این وزیر بیچاره این یکی که هنوز شهرکش تموم نشده بیاد برای شما فکر نون وآب کنه!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
علت
کافی از 100 فروشگاه سوال کنی آیا بازرسی، تعزیراتی یا هر بازرسی از اول که فروشگاه زدی بهت سر زده یا نه؟
دوم، نبود قانون بازدارنده برای احتکار و گران فروشی(طرف برنج احتکار می کنه دو برابر سود کرده چقدر جریمه میشه 20 هزار تومن قانون سال 1321)طرف کارخانه تولید لبنیات گران فروشی کرده، جریمه تو فروش یک روز بدست می آید؟
مشکل سوم بی ارزش بودن پول به 1 تومن سود جوابگو نیست باید عدد بزرگی سود بهش اضاف کرد تا درآمد به روز باشه
مشکل چهارم رفتن رو کرو یا نمودار کلیه اقلام از خوراک و پوشاک ولی حقوق کارگر افزایش حقوق 25 درصد، 10 درصد هم مالیات کم می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
رضاخان کجایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
یه بستنی کیم 1000 تومن بود شده 1500 یعنی 50 درصد افزایش، حقوق کارگر هیچی، یعنی مراجع این بی عدالتی رو نمی بینند؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۷:۴۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
نبود قانون درست و عدم نظارت کافی به بهانه تحریم در یک کلام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
مگر سبد خانوار رنگ هم داشته که الان ادعای کمرنگ شدنش میکنی
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۲۳:۳۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
شیوه مملکت داری دولت : مرغ نخرید ماشین نخرید گوشت نخرید و.... نخرید تا ارزان شود/:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
لعنت بر گرانی
Iran (Islamic Republic of)
جواد قاسمی
۲۲:۵۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
خب الان کجا و به کی اعتراض کنیم که ارازل و اوباش اسممون نشه
Iran (Islamic Republic of)
باهر
۲۲:۲۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
مشکل اصلی مردم فقیر وبیکار و برهنه و گرسنه فقط و فقط وجود اکثر مدیران غارتگر و دزد و حرامخوار وهمه چیزخوار و رانت خوار وقاچاق چی کالا وارز و تخریبگر محیط زیست و تجملاتی و اهل فسق و فجور و ایل وتبارسالار و موروثی وناشایست وناصالح و ناسالم و...هست.چیزی دیگری نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
دولت و مسولین در کشور مردم را رها کرده‌اند فساد کران هم دارند هر بلایی سر مردم می آورند کسی هم پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
مسوو لین که نمیتونن ثبات بازار را کنترل کنن
توی ۵ماه همه اجناس ۵برابر شدهاند ومسولین فقط تز میدن مرد عمل نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
بفکر ثبات بازار باشن که دیگه بفتنهای سال بعد وقت فکر کردن نخاهن داشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
کمرنگ نشده از بن قطع شده !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
مردم هستن چون رای دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
دنبال مقصر میگردین
کسی به کسی نیست هرکاری میخوان میکنن
شده بلبشوی مطلق
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۲۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
امام خمینی(ره): آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته از آن خوی کوخ نشینی بیرون برود و به کاخ نشینی توجه بکند ، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند ایجاد می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
غذا چیه ؟؟؟؟؟؟غذا برای مردم افسانه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
مقصر وضع موجود مردم همیشه در صحنه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
mohsen
۱۷:۰۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
هر روز بدبخت تر از دیروز
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
والا ما که اصلا گوشت قرمز وماهی دیگه نمیخریم تا قیمتشم بدونیم فکر کنم مسولین هر روز میخورن قیمتشو بهتر بدونن بعضی وقتا با خودم میگم اگه منم چند ملیون حقوق میگرفتم برام مهم نبود دیگران چطوری روزگار میگذرونن
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
چند ملیون حقوق لازمه اش کار زیاده
Netherlands
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
فقط حرف.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
"برخی"اقلام؟؟؟

عزیزم بگو همه اقلام ما با نون و ماست زنده ایم الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
ماشا الله وضع مالیت خوبه. ما با نون و سیب زمینی آب پز زنده ایم. برای تنوع گاهی با پیاز، گاهی با گوجه مصرف می کنیم. خدا ره شکر یک خانه کلنگی داریم. خدا به مستاجر ها رحم کنه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
رحمت به شیر مادرت، همه اقلام گرون شدن.

خوراک پَر
پوشاک پَر
مسکن پَر
نفس کشیدن پَر

نسل ما که هیچ حقی نداشتیم
کاش آخرالزمان شه.چیه این دنیا!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
نون و ماست هم داره لاکچری میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
تا دوسال پیش غذای ما اکثرا جوجه کباب بود. البته هنوز بجوجه شدنش چند ماه مونده بود. گاهی اب پز وگاهی نیمرو وگاهی املت. اما بی انصافا گرونش کردند.علی برکت ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
الان بگن ماشین ثبت نام می‌کنه همه پول دارن .ولی برا خوردن که میشه همه گرسنه اند
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
اونم دلالا میرن ثبت نام میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
آفرین این ملت همشون دارن کسی که میاد اینجا نظر میده حد اقل ی گوشی اندروید داره که الان 4تا 10تومن پولشه پس فقط میایم که اومده باشیم ی نظری بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
شیر مادرت حلالت باشه ایرانی جماعت از شکمش میزنه تا شکم یک مشت مثل ایران خودرو وسایپا را پرکنه
Germany
ناشناس
۰۳:۱۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
بله اون یه عده که همشه دارن فرقی هم براشون نداره یه تعداد بسیار زیادی هم هستن که هر روز دارن بدبختر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
هر موقع 84 میلیون ثبت نامی بود آون موقع بگو همه، کلا 5 میلیون هستن اونم دلال های عزیز هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
اشتباه مثبت دادم. باید منفی میدادم. چون مردم عادی که پول خرید مایحتاج رو بخاطر گرونی ندارن نمیان ماشین ثبت نام کنن. ثبت نام ماشین کار دلال هاست. کسی هم که اینترنت داره لزوما گوشی آنچنانی نداره. شاید یه تایپیسته که دو شیفت کار میکنه برای 500 تومان حقوق! دیگه اینکه بگید چون اینترنت داری پس گشنه نیستی، نخ نما شده. اینترنت مثل آب و برقه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
چون یقین داره که چند ماه بیکاریشو جبران میکنه. وتجربه کرده که دراین مملکت هرکه دیر بجنبه بیچاره ترشده.من یه داداش دارم که فقط شغلش همینکاراس. درزمانیکه خط موبایل مینوشتند. شاید هزارتاشو نوشت والانم ماشین .هرروزم یه رنگشو خودشو بچهاش سوار میشن .برای پسرا ودختراش ما شینو خونه وزندگی ردیف کرده.اما من م مثل شما فکر کردم . . حسرت نصیبم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
از ما می پرسن آرزوت چیه؟ میگیم شغل، حقوق و درآمدی که قدرت خریدمون رو تامین کنه، مسکن.
پرسشگر گفت از نیازهات نپرسیدم، گفتم آرزوت چیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
این حرفا هیچ گره ای رو باز نمیکنه.
سفره ی خالی رو پر نمیکنه.
اهداف معقول (و نه آرزوهامون)، رو ممکن نمیکنه. ما بخاطر گرونی قدم از قدم نمی تونیم برداریم. حالا به اهدافمون فکر کنیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
زمستان
۱۵:۲۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
من الان شش ماه هستش بیکارم یعنی توان خرید هیچی رو ندارم ،اونوقت yjc از کمرنگ شدن اقلام در سبد غذایی صحبت می‌کنه ،اصلا چیزی مگه مونده .
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
شش ماه هستش بیکاری?
افغانها برای کار می آیند ایران زمستان خان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
مگه موقع گرون شدن بنزین قول ندادن اجناس گذون نمیشه چی شد چرا مردم همیشه در صحنه رو اینقد خار و ذلیل میکنید ما مستاجریم رویای ساخت یا خرید خونه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
ازروز اول قول خیلی دادن
فقط تو فیلم رو کاغذ
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۰۶:۴۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
از این قول ها از اول شروع(41سال پیش)زیاد دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
مگه دولت روحانی هر قولی داد باید باور کنی !
آدم خودش باید عاقل باشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
بکدوم قولشون عمل کردند .که انتظار عمل باین یکیرو داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
یادم رفت بگم از سال97نوشابه و دلستر و شیر و ماست هم کلا از سبدغذاییمون حذف شد
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۴:۳۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
خوب گرانی ها رو کشف کردید و دلایل آن را هم کشف کردید‌بعدش چی کاری انجام شده آیا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
الان فرض کنید سال 1400 و پایان دوره ش
صبح شنبه آقای ریس جمهور ساعت 11 صبح از خواب بیدار شده
میگه : چه خبره این چه وضعش دولت جدید کجاست ، هی مسئولین دارید به کجا می رید . بداد مردم برسید. اگه من بودم همه چیزو درست می کردم
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
یادش بخیر سال96میرفتیم فروشگاه کلی تن ماهی و خرما و سس و اوووووووه کلی خوراکیای جورواجور میگرفتیم....ولی از سال97حتی یدونه تن ماهی هم نخریدم،حتی گوشت و مرغ هم نمیخریم
Germany
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
اینو والا راست میگه تن ماهی 5 تا 5 تا میگرفتیم که داشته باشیم . اما الان از کنار یکیش هم سرسع رد میشیم که قیمتش تو چشمون نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
خوش به حاله شما ماکه خیلی وقته تن ماهی نخوردیم
سس کچاپ ۱۲ هزارتومنی هم دیگه نخریدیم
تهش قراره چی بشه؟
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
شاید تن ماهی میره چین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۵۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
علت رو اگه نمی‌دونید ما بگیم آقا اجازه!!!؟؟؟؟
نبود سیستم بازرسی و نظارت صنعت معدن تجارت، کلا ول کردن همه چیز رو، به بهانه کرونا کارمندان این وزارت خانه و ادارت تابعه ، به هیچ عنوان خودشون رو در معرض کرونا قرار ندادن و ماه هاست بازار رو ول کردن به امان خدا،
از طرف دیگه سازمان تعزیرات خواب تشریف دارن و برای هیچ پرونده ای اقدام نمی کنن و بازار و خلافکارها رو ول کردن

مردم مقصر اصلی هستن
مشکل از ما مردم عادی هست
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
مردم مقصر اصلی هستند و مشکل از ما مردم هست
Iran (Islamic Republic of)
مخاطب خاص من خدا
۱۴:۱۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
ناشناس پرچم شما برا کدوم کشوره؟ کجاست؟
Germany
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
خب راست میگه مردم خودشون دلال بازی در میارن میری خرید میگه گرون شده در حالی که همسایش همون جنس رو 2 تومن پایین تر میده
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
مخاطب خاص من خدا چکار بپرچم داری?عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
فکر می کنم اگه با فی ل تر شکن کار کنی پرچم عوض میشه ولی مهم حرف حساب که باید از دشمن هم قبول کرد.
Iran (Islamic Republic of)
مخاطب خاص من خدا
۰۰:۰۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
جناب ناشناس سوال پرسیدن که خطا نیست
ندانستن خطاست
همین جوری پرسیدم، آخه پرچم همه ایرانه،
سختتونه جواب بدید؟!باشه،نگید عزیز
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۳۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که به 45 هزار تومن یارانه نیاز نداشته باشید:)))

برنامه ی من نجات اقتصاد کشور است:)))))
برای امروز دیگه انقدر خندیدم دلم درد گرفت بقیش برای روز های آینده:((((((((((((((((((((
Iran (Islamic Republic of)
مخاطب خاص من خدا
۱۴:۱۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
خدا نکشت.خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
مخاطب خاص من خدا
۱۴:۲۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
خخخخ خدا نکشت
Iran (Islamic Republic of)
حححح
۱۳:۱۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
وقتی کسی نیست از دولت سئوال کند و بخواهد و بر کار مملکت نظارت باشد این وضع درست میشه که همه میبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
کاملا درسته. مجلس هم اولش یچیزی گفت دولت و استیضاح میکنیم و از رییس جمهور سوال میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
حححح
۱۳:۱۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
نداشتن برنامه برای مردم و مملکت علت گرانی است.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۳۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
دو صد گفته ⁦. چون نیم کردار نیست . وقتی فقط حرف زده میشه و هیچ نظارتی بر بازار وجود ندارد . عملا یعنی هر کار دلت میخواد بکن ما هم کاری به کارت نداریم. فقط سر کیسه رو شل کن . تو این مملکت هر شب خبر و گزارش از گران‌فروشی داریم ولی هیچ پیگیری که چی شد گران شد. نداریم . نوشابه از پنج هزار تومان به هشت هزار. افزایش قیمت. اما کسی نگفت کارخانه. با کدام مجوز و چند درصد مگه. در سر جمع تولید روزانه هزینه افزایش حقوق کارگر و مواد اولیه. مثل شکر. چقدر بالا رفته ؟. که..... شرکت. یک بطری 1/5 لیتری بیشتر از چهل درصد گران. میکنی. !!!!
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
نوشابه از پنج هزار تومان به هشت هزار تومان شد???
دولت با گرونی وتورم پولهای نقد وسپردهای مردم پولدار را میگیرد وحقوق کارمندا را میدهد!! سه هزار تومان میره برای حقوق
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۲:۲۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
خدارو شکر همه چیز در کشور گرون میشه معنی ارزون شدن 40 سال از ذهنمون پاک شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
با سلام . اکثریت تولید کنندگان شرکتهای دولتی هستند . که اقدام به گران فروشی کرده اند و نیز غول تاثیر گذار در تعیین قیمت ایران خودرو و سایپا می باشد وقتی انها هر سه ماه مجوز افزایش 20 در صد را داشته باشند معلوم است که سایر تولید کنندگان نیز با تشکیل شورای رقابت خود مجوز افزایش بیش از 20 درصد به اجناس خود می دهنند
-
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
عامل گرانی هاخوددولت است که این بورس بازیها رو به راه انداخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
اینو راه انداختن حواس مردم پرت بشه.بیچاره مردم
Germany
ناشناس
۰۳:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا علت اصلی همین هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
خواهشا پیگیری کنین چرا کارگزاری مفید پول ۳۰ درصد سهام رو نمیده.الان یکماهه که برامون پول رو به حساب واریز نکرد
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
مردم بینوا،،،،، اگر بلد نیستید یاد بگیرید صبر را با چی می نویسند..................................فریاد رسی که ندارید
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
مردم بینوا نیستند
Iran (Islamic Republic of)
یا مهدی ادرکنی
۱۵:۲۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
جناب ناشناس که نمیدونیم پرچمتون مال کجاست!
بینوا:یعنی بیچاره
بینوا یعنی ناتوان.
مردم ناتوان از تهیه نیازاشونن
مردم بیچاره شدن چاره ی جز تحمل ندارن.سوختن و ساختن.فریاد رسشون فقط خداست
Iran (Islamic Republic of)
خ_دزفولی
۱۲:۰۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
هفت سال و چند ماه است آقای روحانی میگوید:باید بشود.تاکی معلوم نیست.ما الکی معطلیم روزگار فقط به کام خودشان است و بس.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۲:۰۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
مردمو بیچاره کردین
Iran (Islamic Republic of)
رحمتی
۱۱:۵۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
یه زمانی میگفتن نون و پنیر غذای فقراست.والا‌با این رویه برای خودش غذای‌لاکچری شده.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
تا کی باید مردم رنج بکشند تا کی سفره های مردم کوچک و کوچکتر بشود بجای یک عذرخواهی ساده از مردم تقصیر را گردن این و اون نندازید
یکی به من جواب بده ماها باید چکار کنیم گناه ما اینه آقا زاده نشدیم
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
تا کی باید مردم رنج بکشند رضا?دولت با گرونی وتورم پولهای نقد وسپردهای مردم پولدار را میگیرد وحقوق کارمندا را میدهد!!
تا پولدار هست این روزگار هست رضاجان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
بقران این چه روزگاری هست برا ما درست کردن اول سال 15درصد گذاشتن رو حقوقها از اونور 50درصد رو اجناس بابا عزیزم من 6نفر هستیم با حقوق 3ملیون باید تواین مملکت چه خاکی بر سر بریزیم یعنی چی هرروز جنس گرون میشه تازه باید پول کرایه هم بدیم این رسم روزگار نیست چرا اون بالادستی‌هایش فکری به حال این مردم بدبخت نمی کنم هرمز شعار میدندولی بازار چیز دیگری نشون میده. اگر واقعاً نمی تونید بزارید زمین این کلید رو اصلا هیچ امیدی به زندگی برامون نمونده دولت هم فقط جیب مردم را میزنه فکری به حال حقوق ثابت وبازنشستگان بکنید. ممنون
-
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
علت گرانی دولت با همراهی بازاریان است که در طی این چهل سال نشان دادن این دولت ها چقدر به نفع آنان کار میکنند.
بازار بی نظارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
بازار بی نظارت بهشت سرمایه داران است....
-
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
خداکنه مردم توان خرید نان خالی راداشته باشند تا لااقل ازگرسنگی نمیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
هیچکسی نیست که به فریاد مردم برسه فقط خدا کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
واقعا" نمی دونید ؟؟؟
یا خودتون به خواب زدین ؟؟؟
کسی که خواب میشه بیدارش کرد اما کسی که خودش رو بخواب زده نه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
ریس جمهور جمهور محترم فرمودن هر چی چند برابر شده بود قبول نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
این آقا با کدام وعده خود عمل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
این چند دهه فقط تورم افسارگسیخته! کی میخاد اوضاع درست بشه؟ جوونیمون تلف شد ، سال به سال دریغ از پارسال و مسئولینی که جز شعار دادن بلد نیستند! کاش چند مسئول عملگرا از خارج وارد میکردن مثل مربی خارجی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
دمت گرم اما بدان بزرگوار مسئولین فقط به فکر جیب خودشان هستند نه من و شما و جوانان مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
قیمت های ماستی که نوشتین فضاییه، لطفا این قیمت های من در اوردی رو ندین که مایی که تو شهرستان کوچک هستیم مغازه دارها این قیمت ها رو ببینند و بگویند تا این اندازه افزایش قیمت منطقی است!
ماست یک کیلو و نیم رو میگیریم هشت تومن ، این چه قیمتیه که زدین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
خوبه والا اصلا این قیمتی که زده پیدا نمیشه .تازه خوب گفته میرم سوپر بهش میگم آقای خبرنگار گفته اونم بگه برو از خودش بخر
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۰۶:۵۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
کجای کاری؟روستاتون احتمالا توی ایران نیست، یه قوطی ماست سه کیلویی با 20تا نون گرفتم شد38هزارتومان،دیگه نون ماست هم نمیشه خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
یاحسین
۱۲:۲۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
هرچی میخواهد دل تنگت
Germany
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
بهتره چیزی نگیم. سکوت مطلق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
کمرنگ شدن نه برچیده شدن.درحال حاضر مابزور توانایی خرید تخم مرغ داریم.تاپایان دوره ی روحانی دیگ همین تخم مرغوهم نمیتونیم بخریم‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
نه که دوره ی رئیس جمهور بعدی گل و بلبل خواهد بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
برای اینکه وقتی مسئولین دستور می فرمایند که مثلا فلان جنس قیمت "این" است، بقیه حرف گوش نمی کنند. مثلا فرمایش نمودند دلار 4200 است گوش نکردند دلار شد 22000
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
اینکه نیاز به تفسیر نداره حقوق و افزایش حقوق به ریال.مخارج به دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
کدام کارمند است که به اندازه حقوقی که می گیرد کار می کند؟ مشکل اصلی کشور ما عادی پنداری این است که عده ای حق دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
آقا کارمند رو بیخیال، بازنشسته یا مستمری بگیر، با این افزایش قیمت ها میخاد چکار کنه بدبخت؟
-
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
علی برکت اله به لطف مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
علت گرانی فقط مردم هستند، مسئولین گناهی ندارند طفلی ها، اونا رو اذیت نکنید، بذارید بخوابند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
خخخخخخخخخ دمت گرم.بله خودشونو زدن به کوری و کری و آسوده و باخیال راحت خوابن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
با ریشه یابی گرانیهای ارز و... متوجه خواهید شد دولت و بانکها با تغییر پایه پولی بصورت مستقیم دست در جیب قشر ضعیف جامعه یعنی کارگران و حقوق بگیران کرده اند و این قشر ضعیف جامعه تاوان بی کفایتی مسئولین را میپردازند . بازاریها و مشاغل دیگر به تناسب تورم، قیمت خدمات و کالاهای خود را افزایش میدهند لذا ظلم مضاعف به ضعیفترین قشر جامعه تحمیل میشود . از یک طرف جلوی افزایش منطقی دستمزدها را به بهانه های بی اساس میگیرند و از سوی دیگر خودشان به تورم دامن میزنند و هیچ گونه کنترل و نظارتی نیز وجود ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
باسقوط ارزش پول ملی، دولت باید ضرر وزیان مردم راکاملا پرداخت کند!؟!؟ براثرروندسریع کاهش پول ملی، تمام سرمایه های مردم، ازکف خارج شده، وزندگی مردم فلج، وفقر وبدبختی تمام اقشار جامعه رافراگرفته!؟! ؟
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
علت گرانی را از جناب به اصطلاح رئیس جمهور بپرسید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
چرا پرچم شما ماه ایران نیست؟؟
Germany
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
میگه چرا پرچم ایران نیست. نمی دونی چرا؟ خب داره از وی پی ... استفاده میکنه. چیزی که دیگه الان شده عین آب و برق و گاز.
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۰۶:۵۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
وقتی از فیلترشکن استفاده کنی پرجم ی کشور دیگه میزنه
-
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
من یک کارمند هستم وقتی برای خرید ماهیانه به فروشگاه میرم به خیلی از جنس ها به دیده حسرت نگاه می کنم فدوست دارم امتحان کنم ببینم چه مزه ای دارن ولی نمی تونم بخرم چون باید فکر آخر ماه رو هم بکنم،فکر دوا ودرمان،هزینه تحصیل دخترم در دانشگاه ،پول آب وبرق و...حالا ما کارمندان هیچ اونی که کار گر روز مزد ،تبصره ای و...حقوقشون دویست ال سیصد اضافه شده کدوم مسول ویا آقا زاده میتونه یک روز با این حقوق بسازه ..حسبی الله ونعم الوکیل نعم المولی ونعم الحسیب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
چقد زود آفرین خوب گفتی چندتا چیز از سبد کم شده خخخخخ
Germany
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
yjc جان! چقدر زود و چقدر طوفانی به گرانی ها واکنش نشون دادی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
مسئولین امر هستن وگرنه مغازه دار سر از خود جنسها را گران نمیکنه ،به طور مثال پفک چی که از لحاظ بهداشت جهانی مضره از 2000تومان پریده شده 8000تومان چرا باید اینجوری باشه ،
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
دولت با گرونی وتورم پولهای نقد وسپردهای مردم پولدار را میگیرد وحقوق کارمندا را میدهد 6000تومان زیادی را باید حقوق بده
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۹:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
مسخره هست فقط و فقط جهت جبران کسر بودجه و ایجاد درامد بیشتر برای دولت
Iran (Islamic Republic of)
بابک صادقزاده
۰۹:۱۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
خسته نشدید از این سوال تکراری :
علت گرانی کالاهای اساسی در بازار چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۸:۵۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
آقا به کی بگیم که دیگه برنج هم نمیتونیم بخوریم. چیکار کنیم؟ یه برنج خالی هم از ملت گرفتین؟ چرا کسی پاسخگو نیس؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
خدا رحم کند به این مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
خدا حقمون رو از باعث و بانیش بگیره
Iran (Islamic Republic of)
مخاطب خاص من خدا
۱۱:۲۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
آمین.
Iran (Islamic Republic of)
مخاطب خاص من خدا
۱۱:۴۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
بچه های الان کباب ببینن از بس نخوردن نمیدونن چیه بندگان خدا
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۲:۴۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
ایشالا به حق امام زمان
آخرین اخبار