تهدید بنیامین نتانیاهو علیه سوریه و لبنان

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی ادعایی، مسئولیت هرگونه تجاوز احتمالی به اسرائیل را متوجه لبنان و سوریه دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شد سوریه و لبنان مسئولیت هرگونه تجاوز به اسرائیل را که از خاک این دو کشور انجام شود، بر عهده خواهند داشت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در ادامه اظهارات خصمانه خود مدعی شد به ایران اجازه نخواهد داد در مرز‌های شمالی اسرائیل مستقر شود.

او در ادامه مدعی شد: اجازه نمی‌دهیم که به امنیت ما خدشه وارد کنند و هیچ ضربه‌ای علیه نیروهایمان را تحمل نخواهیم کرد.

نتانیاهو در ادامه افزود: جلسه‌های مداوم برای ارزیابی اوضاع با وزیر امنیت و فرمانده کل ستاد ارتش اجرا می‌کنم. ارتش اسرائیل برای واکنش در مقابل هر تهدیدی آماده است.

او همچنین در واکنش به شیوع کرونا نیز گفت: هیچ راه حل جادویی برای پایان بخشیدن به این همه گیری وجود ندارد.

گفتنی است پیشتر و در پی به شهادت رسیدن یکی از اعضای حزب الله لبنان در سوریه، حزب‌الله هشدار داده بود که اگر اسرائیل در سوریه به نیروهایش آسیب برساند، با انتقام‌گیری مواجه می‌شود. در پی این اقدام رژیم صهیونیستی به اعزام نیروهایش به مرز با لبنان اقدام کرد.

اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه سوریه و لبنان در حالی بیان می‌شود که این رژیم با مشکلات مختلف داخلی و خارجی روبروست. معترضان در سرزمین‌های اشغالی تا کنون بار‌ها علیه فساد و سوء مدیریت نتانیاهو در مقابله با ویروس کرونا دست به تظاهرات زده و خواهان برکناری او شده اند.

شب گذشته نیز رسانه‌های خبری اعلام کردند هزاران نفر در اعتراض به فساد نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در محل اقامت وی تجمع کرده اند.

بر این اساس، معترضان به فساد نتانیاهو برای پنجمین هفته متوالی مقابل اقامتگاه وی در قدس اشغالی تظاهرات کردند. آن‌ها در این تظاهرات خواستار استعفای وی به دلیل فساد مالی و ناتوانی در اداره این رژیم به ویژه در مواجهه با ویروس کرونا، شدند.

این در حالی است که طرح الحاق کرانه باختری رود اردن نیز به چالشی دیگر برای بنیامین نتانیاهو تبدیل شده و این مسأله با مخالفت‌هایی از سوی فلسطینی‌ها و نیز مقامات بین المللی مواجه شده است.

روز گذشته شماری از جوانان فلسطینی در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری در اعتراض به طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از این منطقه تظاهرات کردند.

نظامیان اسرائیل برای متفرق کردن این جوانان معترض از گاز اشک‌آور و بمب صوتی استفاده کردند. معترضان فلسطینی نیز با پرتاب سنگ به نظامیان اسرائیل واکنش نشان دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار