برگزاری رزمایش مشترک مصر و فرانسه در آب‌های مدیترانه

فرماندهی نیرو‌های مسلح مصر از برگزاری رزمایش مشترک این کشور و فرانسه در آب‌های دریای مدیترانه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با اوج‌گیری تنش‌ها در لیبی و تهدید مصر به مداخله نظامی در این کشور، سخنگوی نیرو‌های مسلح مصر از برگزاری رزمایشی مشترک بین فرانسه و مصر در آب‌های دریای مدیترانه خبر داد.

براساس بیانیه‌ای که نیروهای مسلح مصر در این‌باره منتشر کرده، تاکید شده که برگزاری این رزمایش در راستای ارتقای سطح آموزش‌ها و مبادله تجربه‌ها میان نیرو‌های مسلح دو کشور بوده است. رزمایش مذکور با حضور ۲ ناو مصری و فرانسوی در در دریای مدیترانه برگزار شد.

قرار است تا در این رزمایش جنگ در دریا به شکل وسیعی مورد تمرین قرار بگیرد. درگیری های ساحلی و هدف قرار دادن اهداف زمینی و هوایی از جمله سایر موضوعاتی است که در این رزمایش مورد توجه قرار گرفت.

مصر اخیرا تاکید کرده که در صورت تداوم حضور نظامی ترکیه در لیبی، مستقیما وارد درگیری‌های لیبی خواهد شد. چندی پیش نیز پارلمان مصر با مداخله نظامی مستقیم این کشور در درگیری‌های لیبی آن هم در صورت نیاز موافقت کرد.

فرانسه هم ترکیه را به نقض تحریم تسلیحاتی لیبی متهم و تهدید کرده که در صورت تداوم این روند دست به تحریم آنکارا خواهد زد. ترکیه هم پاریس را به حمایت از ارتش تحت امر ژنرال خلیفه حفتر متهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار