هفته پایانی لیگ برتر انگلیس/ نبرد برای صعود به لیگ‌های اروپایی و بقا، روز «سور و سوگ»

رقابت‌های فصل ۲۰۲۰- ۲۰۱۹ لیگ برتر فوتبال انگلیس امشب (یکشنبه) با برگزاری ۱۰ دیدار به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پرونده رقابت‌های این فصل لیگ برتر فوتبال انگلیس امشب با برگزاری ۱۰ دیدار در چارچوب هفته سی و هشتم این رقابت ها، بسته خواهد شد. همه بازی‌های هفته پایانی لیگ جزیره از ساعت ۱۹:۳۰ و به صورت همزمان برگزار می‌شود.

این رقابت‌ها در حالی وارد هفته آخر شده است که هنوز تکلیف تمام تیم‌های صعود کننده به رقابت‌های اروپایی و تیم‌های سقوط کننده به دسته پایین‌تر مشخص نشده است.

در حال حاضر فقط جایگاه تیم‌های اول، دوم و آخر جدول رده بندی تثبیت شده است و نتیجه بازی‌های امشب تغییری در جایگاه آن‌ها ایجاد نخواهد کرد، اما جایگاه ۱۷ تیم دیگر پس از پایان بازی‌های هفته سی و هشتم مشخص خواهد شد.

لیورپول قهرمان ومنچسترسیتی نایب قهرمان لیگ، ۲ تیم راه یافته به رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا، و تیم قعرنشین و سقوط کرده نوریچ، سه تیمی هستند که از چند هفته قبل تکلیفشان مشخص شده است.

امشب نبرد اصلی بین سه تیم سوم تا پنجم لیگ جزیره برای کسب جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا و سه تیم هفدهم تا نوزدهم برای بقا خواهد بود.

در پایان بازی‌های هفته سی و هشتم تکلیف تیم‌های راه یافته به لیگ‌های اروپایی اعم از لیگ قهرمانان و لیگ اروپا و همینطور تیم‌های سقوط کننده به دسته یک فوتبال انگلیس (چمپیونشیپ) مشخص خواهد شد.

برنامه دیدار‌های امشب:

چلسی - ولوز

لستر سیتی - منچستر یونایتد

ساوتهمپتون - شفیلد یونایتد

نیوکاسل - لیورپول

وستهام - استون ویلا

برنلی - برایتون

آرسنال - واتفورد

منچستر سیتی - نوریچ سیتی

کریستال پالاس - تاتنهام

اورتون - بورنموث

نگاهی به دیدار‌های سه تیم سوم تا پنجم جدول

چلسی -ولوز

چلسی در شرایطی هفته آخر برابر ولوز به میدان می‌رود که در آخرین بازی خود در لیگ برتر با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل لیورپول، قهرمان زودهنگام این رقابت‌ها شکست خورد و جایگاه سومی خود را به منچستر یونایتد واگذار کرد و حالا با  امتیازی برابر با این تیم و به دلیل تفاضل گل کمتر در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

شاگردان فرانک لمپارد خوب می‌دانند که اگر بخواهند جواز حضور در لیگ قهرمانان را به دست بیاورند باید برابر ولوز به پیروزی دست پیدا کنند تا سرنوشت آنها به نتیجه تیم‌های دیگر متکی نباشد.

چلسی در صورت پیروزی برابر ولوز ۶۷ امتیازی خواهد شد و قطعاً به عنوان یکی از ۲ تیم سوم یا چهارم به لیگ قهرمانان اروپا راه خواهد یافت، البته نتیجه تساوی هم می‌تواند شاگردان فرانک لمپارد را به عنوان تیم چهارم راهی لیگ قهرمانان کند.

در آن سوی میدان تیمی قرار دارد که فصل گذشته طعم حضور در رقابت‌های اروپایی را چشیده است و امسال هم شانس بسیار خوبی دارد تا بار دیگر حضور در  این رقابت‌ها را تجربه کند. ولوز با ۵۹ امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارد و می‌تواند جواز حضور در رقابت‌های لیگ اروپا را به دست بیاورد.

لسترسیتی- منچستر یونایتد

لسترسیتی در حالی گام به آخرین مسابقه فصل خود می‌گذارد که تا هفته‌های قبل یکی از چهار تیم برتر لیگ جزیره بود و می‌توانست به سادگی جواز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کند، اما فرصت سوزی این تیم در هفته‌های اخیر باعث شد حالا برای کسب سهمیه مجبور شود در ایستگاه آخر شیاطین سرخ (لقب منچستریونایتد) را از پیش رو بردارد.

این تیم در حال حاضر با ۶۲ امتیاز در رتبه پنجم جدول رده‌بندی قرار دارد و برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر انگلیس حتماً باید از سد منچستریونایتد عبور کند.

برای لستر نتیجه مساوی شاید معادلات را به اما و اگر و محاسبات ریاضی بکشاند. لسترسیتی در صورت کسب نتیجه مساوی در این دیدار باید به انتظار نتیجه بازی چلسی - ولوز بنشیند، اما "جیمی واردی"(کاپیتان لستر) و یارانش دلشان نمی‌خواهد متکی به دیگران باشند.

در آن سوی میدان منچستریونایتدی قرار دارد که برای این بازی انگیزه‌های مضاعفی دارد. این تیم ۶۳ امتیازی که در رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان غایب بود حالا مصمم است که یک بار دیگر به رقابت‌های باشگاهی سطح اول فوتبال اروپا بازگردد. یونایتد‌ها با تساوی یک - یک مقابل وستهام در هفته سی و هفتم، کار خود را برای کسب یکی از ۲ سهمیه باقیمانده انگلیس در لیگ قهرمانان اروپا سخت کرده اند.

یک امتیاز هم می‌تواند حضور منچستریونایتد را در لیگ قهرمانان مسجل کند، اما "سولشر" (سرمربی منچستریونایتد) نمی‌خواهد ریسک کند و به همین دلیل با هدف پیروزی تیمش را به میدان خواهد فرستاد.

شانس‌های حضور در  لیگ اروپا

تیم پنجم لیگ برتر قطعا در لیگ اروپا حاضر می شود و تیم‌های ششم و هفتم نیز ممکن است بتوانند در این رقابت‌ها حضور یابند. در حال حاضر و پیش از بازی هفته سی و هشتم، تیم‌های لسترسیتی، ولوز و تاتنهام به ترتیب تیم‌های پنجم تا ششم جدول رده بندی هستند.

کریستال پالاس - تاتنهام

تاتنهام، نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا امسال نتوانست جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کند و اکنون با ۵۸ امتیاز در رتبه هفتم قرار دارد و ممکن است بتواند حضور در مسابقات فصل آینده لیگ اروپا را تجربه کند.

مورینیو سرمربی تاتنهام با نارضایتی از جایگاه تاتنهام، پس از آنکه شانس حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد، گفت حضور در لیگ اروپا مانند آن است که "لوئیس همیلیتون" (قهرمان مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک) فاتح رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول ۲ شود.

تاتنهام در صورت پیروزی در بازی برابر کریستال پالاس در بهترین حالت به رتبه ششم صعود خواهد کرد.

کریستال پالاس، اما با ۴۲ امتیاز در رتبه چهاردهم قرار دارد و تقریباً انگیزه خاصی برای این دیدار ندارد. این تیم در بهترین شرایط می‌تواند یک پله در جدول صعود کند.

تیم‌های هفدهم تا نوزدهم

هفته آخر بازی‌ها برای سه تیم استون ویلا، واتفورد و بورنموث که به ترتیب در رتبه‌های هفدهم تا نوزدهم قرار دارند، فوق العاده حساس و سرنوشت ساز است. نتایج بازی‌های این سه تیم تاثیر مستقیمی بر روی یکدیگر دارد.

از بین این سه تیم، ۲ تیم دیگر باید به همراه نوریچ با لیگ برتر خداحافظی کنند و راهی لیگ دسته اول یا چمپیونشیپ شوند.

وستهام - استون ویلا

یکی از مهمترین دیدار‌های هفته پایانی لیگ برتر انگلیس دیدار تیم‌های وستهام و استون ویلا خواهد بود.

وستهام با تساوی برابر منچستر یونایتد در هفته ماقبل پایانی و با ۳۸ امتیاز خود را به رتبه پانزدهم جدول رساند و از بابت حضور در فصل آینده لیگ برتر خیالش آسوده شد.

این تیم حتی با پیروزی برابر استون ویلا هم نمی‌تواند به رتبه بالاتر صعود کند، اما تساوی یا شکست ممکن است چکش‌ها (لقب وستهام) را به رتبه شانزدهم تنزل بدهد.

در آن سوی میدان تیمی حضور دارد که پیروزی در این دیدار از نان شب برای آن واجب‌تر است.

استون ویلا که فصل گذشته به زحمت و در پلی آف از دسته اول به لیگ برتر صعود کرد و قطعا نمی‌خواهد پس از گذشت تنها یک فصل بار دیگر به آن رقابت‌ها برگردد.

شیر‌ها (لقب استون ویلا) هفته قبل در دیداری جسورانه با پیروزی برابر آرسنال سه امتیاز شیرین را کسب کردند و امید‌های خود را برای بقا در لیگ برتر زنده نگه داشتند. حالا این تیم برای آنکه یک فصل دیگر در سطح اول فوتبال انگلیس باقی بماند، باید وستهام را قربانی کند.

استون ویلا با ۳۴ امتیاز در رتبه هفدهم جدول قرار دارد و برای بقا به سه امتیاز این بازی سخت نیاز دارد. نتیجه این دیدار برای تیم‌های پایین جدولی واتفورد و بورنموث بسیار مهم است.

آرسنال - واتفورد

آرسنال یکی از تیم‌های است که در سرنوشت تیم‌های سقوط کننده در هفته‌های آخر تاثیر زیادی دارد. این تیم هفته گذشته برابر استون ویلا شکست خورد و حالا این بار در خانه برابر واتفوردی به میدان می‌رود که به سه امتیاز این دیدار نیاز دارد.

آرسنال در رقابت‌های این فصل لیگ برتر نتوانست جایگاه شایسته‌ای برای خود کسب کند و با ۵۳ امتیاز در رتبه دهم جدول قرار دارد، رتبه‌ای که حتی آن‌ها را به لیگ اروپا هم نمی‌رساند.

تیمی که سال گذشته با کسب رتبه پنجم راهی لیگ اروپا شد، حالا در صورت پیروزی در دیدار هفته آخر و توقف تیم‌های هشتم و نهم جدول تنها می‌تواند به رتبه هشتم صعود کند.

تنها دلخوشی این تیم حضور در فینال جام حذفی است که می‌تواند در صورت پیروزی برابر چلسی جواز حضور در لیگ اروپا را به دست بیاورد.

واتفورد تیمی که فصل گذشته را با رتبه یازدهمی به پایان رساند حالا با ۳۴ امتیاز در رتبه هجدهم قرار دارد و برای بقا در رقابت‌های لیگ برتر به ۳ امتیاز این دیدار سخت نیاز دارد، البته در آن صورت هم باید چشم به نتیجه بازی استون ویلا داشته باشد.

اورتون - بورنموث

این دیدار بیشتر از آنکه برای اورتون میزبان حساس باشد برای بورنموث سرنوشت ساز است. اورتون با هدایت کارلو آنچلوتی با ۴۹ امتیاز در رتبه یازدهم جدول قرار گرفته و حتی پیروزی در این دیدار هم نمی‌تواند آن‌ها را به رتبه‌ای بالاتر برساند.

اما برای بورنموث کسب پیروزی در این دیدار بسیار مهم است، البته حتی پیروزی هم نمی‌تواند ضامن بقای این تیم باشد و باز هم باید منتظر نتایج تیم استون ویلا و واتفورد بماند.

هر نتیجه‌ای  به غیر از پیروزی، بورنموث را به دومین تیم سقوط کننده پس از نوریچ تبدیل خواهد کرد.

ساوتهمپتون - شفیلدیونایتد

ساوتهمپتون با ۴۹ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول رده بندی قرار دارد و در صورت پیروزی در این دیدار و به شرط شکست اورتون برابر بورنموث می‌تواند یک پله در جدول صعود کند. البته شکست برابر شفیلدیونایتد هم تغییری در جایگاه قدیس‌ها (لقب ساوتهمپتون) ایجاد نخواهد کرد.

در آن سوی میدان شفیلدیونایتدی قرار دارد که با ۵۴ امتیاز در رتبه هشتم جای گرفته است. این تیم در صورت پیروزی در این بازی در همان رتبه هشتم باقی خواهد ماند، اما در صورت شکست برابر ساوتهمپتون و امتیازگیری برنلی برابر برایتون به جایگاه نهم سقوط می‌کند.

نیوکاسل - لیورپول

نیوکاسل تیم سیزدهم جدول رده بندی در آخرین بازی خود به مصاف قهرمان لیگ جزیره خواهد رفت.

شاگردان یورگن کلوپ که هفته گذشته با پیروزی پرگل ۵ بر ۳ برابر چلسی به رکورد ۳۱ پیروزی در لیگ برتر دست یافتند و رکورد جدیدی در تاریخ این باشگاه به ثبت رساندند، قصد دارند با پیروزی در این دیدار به رکورد ۳۲ بردی که منچسترسیتی طی فصل‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۷ و ۲۰۱۹-۲۰۱۸ در لیگ برتر ثبت کردند، برسند.

لیورپول که هفت هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ، قهرمانی خود را مسجل کرده در صورت پیروزی در این بازی ۹۹ امتیازی خواهد شد.

نیوکاسل اگر بتواند در این بازی به پیروزی دست پیدا کند از  رتبه سیزدهم تکان نخواهد خورد، اما در صورت شکست یا تساوی باید منتظر نتیجه بازی کریستال پالاس- تاتنهام بماند.

برنلی - برایتون

شاید یکی از دیدار‌هایی که ۲ تیم دغدغه‌ای نداشته باشند همین مسابقه باشد. برنلی این فصل عالی بوده و با ۵۴ امتیاز در جایگاه نهم جدول ایستاده است و در صورت پیروزی در این دیدار ممکن است به رتبه هشتم صعود کند، اما از طرف دیگر خطر سقوط به رتبه دهم هم این تیم را تهدید می‌کند.

در آن سو برایتون رده شانزدهمی که حضور خود را در لیگ برتر فصل آینده قطعی کرده است در صورت پیروزی ممکن است در بهترین حالت به جایگاه پانزدهم صعود کند.

منچسترسیتی - نوریچ

یکی دیگر از بازی‌هایی که در آن ۲ تیم با خیالی آسوده و البته احساساتی کاملا متضاد رو در روی هم قرار خواهند گرفت، این مسابقه است.

منچسترسیتی با قرار گرفتن در رتبه دوم جدول رده بندی خیال خود را بابت حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا آسوده کرده و با ۷۸ امتیاز حاشیه امنیت بالایی دارد.

نوریچ هم درحالی آخرین بازی خود را در لیگ انجام خواهد داد که با ۲۱ امتیاز در انتهای جدول به سر می‌برد و از چند هفته قبل سقوطش به دسته اول مسجل شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار