کهنه سرباز آمریکایی ترامپ را به نقض قانون اساسی متهم کرد

یک کهنه سرباز آمریکایی با مطرح کردن اینکه دولت فدرال سوگند خود در دفاع از قانون اساسی را نقض کرده از همکاران خود خواست در اعتراضات ضد نژادپرستی و بی عدالتی او را همراهی کنند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی بی سی، یک کهنه سرباز نیروی هوایی آمریکا با شرکت در تظاهرات ضدنژادپرستی در شهر پورتلند از همکاران خود خواست به سوگند خود به قانون اساسی وفادار باشند و با قیام خود، از کشور در برابر دشمن داخلی دفاع کنند.

این کهنه سرباز نیروی هوایی آمریکا که به نام وی اشاره نشده استلإ گفت: زمانی که وارد نیروی هوایی شدم سوگند یاد کردم تا از قانون اساسی در برابر دشمنان خارجی و داخلی دفاع کنم. آنچه که در حال حاضر، در جریان است، این است که دولت فدرال سوگند خود در دفاع از قانون اساسی را نقض کرده است. نیرو‌های وزارت امنیت داخلی ورود کرده اند و این در واقع یک دشمن داخلی است. من امیدوارم کهنه سربازان بیشتری قیام کنند و این آرمان را به پیش ببرند. حضور این افراد یک نیروی قدرتمند است؛ آن‌ها باید به سوگند خود وفادار باشند و از قانون اساسی در برابر دشمن داخلی دفاع کنند.

با گذشت شش روز از اعتراضات بی سابقه در شهر پورتلند در ایالت اورگن آمریکا و اعزام نیرو‌های فدرال به این شهر برای سرکوب معترضان، این شهر به پادگان نظامی و شهر جنگ زده تبدیل شده است.

اعتراضات در آمریکا پس از مرگ جورج فلوید شهروند سیاه پوست این کشور که به طرز فجیعی به دست پلیس میناپولیس کشته شد آغاز شده است و در تمامی ایالت‌های آن به ویژه در پورتلند و دیگر شهر‌ها ادامه دارد. تظاهرکنندگان به تبعیض نژادی و بی عدالتی در این کشور اعتراض دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار