ادعای وزیر خارجه فرانسه درباره حمایت از مردم و ارتش لبنان

لودریان مدعی شد: پیگیر حمایت از ارتش لبنانیم و بر این حمایت‌ها تاکید داریم، زیرا ارتش ستون فقرات این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگوی مطبوعاتی مشترک با ناصیف حتی، همتای لبنانی خود در بیروت ادعا کرد: پیگیر حمایت از ارتش لبنانیم و بر این حمایت‌ها تاکید داریم، زیرا ارتش ستون فقرات این کشور است. 

او اضافه کرد: بر تداوم حمایت فرانسه از لبنان و همراهی با مردم این کشور تاکید می‌کنیم.

لودریان گفت: راه بهبود شرایط لبنان مشخص است، ما در کنفرانس سدر، پیشنهاد تامین مالی پروژه‌های لبنانی را در برابر اصلاح در این کشور ارائه کردیم.

او افزود، می‌خواهیم از مرحله‌ای که احساس می‌شود الگوی همزیستی و سیاست در لبنان دچار تزلزل شده است، عبور شود.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت، فرانسه آماده است برای لبنان تلاش کند، اما باید کمکمان کنید تا کمکتان کنیم.

لودریان با بیان اینکه برنامه‌ای جز برنامه صندوق بین المللی پول برای خروج لبنان از بحران نیست، افزود، به اصلاح در بخش انرژی برق در لبنان می‌اندیشم، آنچه در این زمینه انجام شده است اصلا رضایت بخش نیست، به مبارزه با فساد و قاچاق که مسائلی اساسی برای آینده لبنان به شمار می‌آیند، می‌اندیشم.

وزیر فرانسوی ادامه داد، در آغاز بحران پزشکی و درمانی، به لبنان کمک‌هایی را در این بخش ارائه دادیم، چون این موضوع برای ما در اولویت بود.

وزیر امور خارجه لبنان در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی خود در بیروت، گفت: زمان به عاملی برای فشار فزاینده علیه ما تبدیل شده است به همین دلیل مهم است که در پی مذاکره با صندوق بین المللی پول باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار