سخنگوی وزارت خارجه چین: پکن مطمئنا اقدام آمریکا را تلافی می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین در پیامی در حساب توئیتری خود تاکید کرد که اقدامات آمریکا علیه پکن قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین نسبت به اقدامات خصمانه آمریکا علیه پکن هشدار داد.

او در پیامی در حساب توئیتری خود نوشت که آمریکا با اعمال محدودیت‌های جدید علیه دیپلمات‌های چینی و بازرسی کیف‌های دیپلماتیک آن‌ها سطح تنش جدیدی را علیه پکن آغاز کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین تاکید کرد که در پی نفرت‌پراکنی های دولت آمریکا، سفارت چین در واشنگتن تاکنون چندین بار مورد تهدیدهای کشنده قرار گرفته است و دیپلمات‌های چینی در چندین مورد تهدید به مرگ شده‌اند.

هوا چونینگ در ادامه پیام خود تاکید کرد: «آلوده‌سازی فضا و دخالت هیچگاه در سنت سیاست خارجی چین نبوده است. در حالی که دیپلمات‌های چینی در حال ترویج  تفاهم و دوستی متقابل هستند، سفارت آمریکا در چین علناً به سیستم سیاسی چین حمله می‌کند».

در این پیام توئیتری همچنین تاکید شده که آمریکا باید در تصمیمات اشتباه خود بازنگری کند چرا که چین مطمئنا اقدامات تلافی‌جویانه را دستور کار خود قرار می‌دهد.

تنش‌های بین آمریکا و چین طی ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده است. شیوع ویروس کرونا و اتهام‌زنی‌های واشنگتن به چین مبنی بر مخفی‌کاری در خصوص منشاء ویروس از جمله مسائلی بوده که تنش بین دو کشور را به بالاترین سطح رسانده است. چین ادعاهای آمریکا را در خصوص کرونا رد و تاکید کرده که این آمریکاست که باید در خصوص آزمایشگاه‌های بیولوژیک خود در منطقه توضیح دهد.

تصویب قانون امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ از جمله مسئله دیگری بوده که موجب عصبانیت آمریکا شده است. در حالی که واشنگتن مدعی است که قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ استقلال این منطقه را نادیده می‌گیرد، پکن اصرار دارد که به موجب این قانون دست‌های خارجی در ناآرامی‌های هنگ‌کنگ قطع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار