روسیه در پی تقویت مرز‌های خود در برابر تهدیدات ناتو است

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد واکنش این کشور به تحرکات ناتو کارآمد و کم هزینه خواهد بود و مسکو مرز‌های خود را در غرب تقویت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، الکساندر گراشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز گفت مسکو در صدد است در واکنش به جابجایی‌ها و تحرکات نیرو‌های ناتو مرز‌های غربی خود را تقویت کند.

او در این خصوص گفت «البته که ما همه این‌ها را با دقت بررسی و تحلیل می‌کنیم از جمله آنکه از دیدگاه برنامه‌ریزی نظامی اقدام خواهیم کرد.»

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه اضافه کرد «اگر هر تقویتی ضروری و لازم به نظر برسد مطمئنا تمامی اقدامات لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت.»

گراشکو در ادامه اشاره کرد که بودجه نظامی ناتو ۲۰ برابر روسیه است و تصریح کرد پاسخ احتمالی مسکو به تحرکات ناتو حتما کارآمد و کم هزینه خواهد بود. او گفت «گاهی در گفتگو با همکاران آن‌ها تذکر می‌دهند که پاسخ ما باید متقابل باشد ... نه ما آنچه را که خودمان می‌خواهیم انجام خواهیم داد و همه آن‌ها با تعهداتی که برعهده گرفته‌ایم همخوانی خواهند داشت.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین از روند منفی وضعیت امنیت بین‌المللی ابراز تاسف کرد. او گفت «ابزار‌های امنیتی که پیش‌تر وجود داشتند و امنیت را تضمین می‌کردند، نه با ایجاد پتانسیل و ضد پتانسیل، بلکه با ایجاد محدودیت‌های نظامی و شفافیت بزرگ، حالا در حال از میان رفتن هستند و نه تنها از میان می‌روند بلکه عمدا در حال نابود شدن هستند.»

پیش‌تر دونالد ترامپ دستور داده بود ۹۵۰۰ سربازان آمریکایی که در آلمان مستقر هستند این کشور را ترک کنند و گمانه‌زنی‌ها بر این اساس است که این نیرو‌ها به لهستان در مرز با روسیه اعزام خواهند شد. این در حالی است که روسیه بار‌ها در باره تحرکات ناتو در شرق اروپا هشدار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار