جلوگیری از تجمع مشتریان در آرایشگاه‌ها

کارشناس بهداشت و محیط آرایشگاه‌های سطح استان از لزوم فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آرایشگاه‌ها خبر داد.

عطایی، کارشناس بهداشت و محیط آرایشگاه‌های زنانه و مردانه مرکز بهداشت استان اصفهان استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: آرایشگاه‌ها به عنوان مکان تجمعی، در انتقال ویروس کرونا بسیار موثر هستند و از آرایشگران رعایت پروتکل‌های بهداشتی، الزامات فاصله گذاری و رعایت بهداشت فردی را خواستاریم.

او افزود: آرایشگران باید به نکاتی از قبیل ارزیابی سلامت مشتری قبل از پذیرش، استفاده از سیستم اینترنتی برای نوبت دهی، خودداری از تجمع مشتری در سالن انتظار توجه ویژه داشته باشند و مشتریان باید به صورت تک به تک وارد سالن شده و خدمت خود را دریافت کنند.

این کارشناس بهداشت و محیط با اشاره به سیر صعودی ویروس کرونا در هفته‌های اخیر، گفت: ضدعفونی دست‌ها و ضد عفونی پی در پی وسایل و آرایشگران از دیگر نکات مهم برای کاهش شیوع کرونا در این محل است.

عطایی ادامه داد: آرایشگران موظفند از وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک، دستکش و حفاظ صورت استفاده کنند، همچنین ورود مشتریان تنها با ماسک مجاز است.

او اضافه کرد: سلامت کارکنان باید به صورت روزانه بررسی شده و از فعالیت کارکنانی با علائم کرونا جلوگیری شود. علاوه بر آن کارکنان از دریافت وجه نقد جلوگیری کرده و از دستگاه کارتخوان استفاده کنند.

کارشناس مرکز بهداشت استان یادآور شد: تا اطلاع ثانوی هر گونه خدمت ویژه‌ای از جمله میکروپیگمنتیشن، اپیلاسیون، کاشت ناخن، اکستنشن مو یا مژه و دیگر خدماتی که احتمال شیوع کرونا در آرایشگاه‌ها را افزایش دهد ممنوع است و آرایشگران فقط مجاز به ارائه خدمات روتین آرایشگاه هستند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار