طغیانی در مخالفت با طرح توزیع قیر رایگان:

طرح توزیع قیر رایگان فساد و رانت را دوباره به اقتصاد ملی تزریق می‌کند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: طرح توزیع قیر رایگان اصلاً در شأن مجلس نیست، چراکه انواع فساد و رانت را از محل این طرح به اقتصاد ملی تزریق می‌کند.

طرح توزیع قیر رایگان فساد و رانت را دوباره به اقتصاد ملی تزریق می‌کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در مخالفت با طرح دوفوریتی الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور یا طرح توزیع قیر رایگان گفت: متاسفانه این طرح مصداق «آزموده را آزمودن خطاست» است. در سال‌های قبل مشابه آن را در قوانین مختلف بودجه سنواتی داشتیم و به پیشنهاد و توصیه دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات از بودجه سال ۹۹ حذف شد. چرا دوباره چیزی که حذف شده را باید اضافه کنیم و انواع فساد را در اقتصاد کشور تزریق کنیم؟

او ادامه داد: این اتفاق اصلاً در شأن این مجلس نیست که انواع فساد و رانت را از محل طرح مذکور در بودجه به اقتصاد ملی تزریق کند. چرا باید دوباره رانت ۲۲۰۰ میلیاردی قیرساز‌ها و رانت میان مدیران دولتی و قیرساز‌ها را ایجاد کنیم؟

طغیانی اظهار کرد: آیا نیازی هست که این تعداد قیرساز در کشور وجود داشته باشد؟، ۳۶ درصد چیزی که مصوب می‌شود، فقط در جیب قیرساز می‌رود. فساد در زنجیره توزیع قیر متأسفانه بیداد خواهد کرد و حواله فروشی و حواله خریدن با این مصوبه به وجود خواهد آمد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: در بودجه سال ۹۹ به دلیل مخالفت شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام این بند برداشته شد و معادل ریالی آن قرار داده شد. اختلال در بورس مشکل بعدی‌ است. وقتی حواله می‌دهیم، قیمت قیر در بازار سیاه معلوم می‌شود. این یک رانت مضاعف را به وجود خواهد آورد.

طغیانی بیان کرد: ما اکنون نیاز به ارز قیر در اقتصاد ملی داریم و با این طرح، یکی از برترین محصول‌های پالایشی خود را از صادرات محروم می‌کنیم و خودمان بر سرمان می‌زنیم که چرا نرخ ارز بالا می‌رود.

او گفت: ما تصور می‌کنیم موظف کردن دولت به احداث راه‌های روستایی و نظارت دقیق بر آن، اصلاً نیازی به توزیع غیر یارانه‌ای حواله‌ای ندارد. این طرح در شان مجلس انقلابی نیست و پیشنهاد‌ات دیگر را حمایت کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: صحن علنی ، قیر رایگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار