فرهنگی در موافقت با دو فوریتی طرح تأمین قیر رایگان؛

منافع قیر رایگان تنها در اختیار چند شرکت معین قرار گرفته است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: باید قیر رایگان برای استفاده در پروژه‌های عمرانی و بخش‌های مختلف کشور در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلس در موافقت با دو فوریتی طرح اصلاح بند (ه) نبصره ۱ قانون بودجه موسوم به تأمین قیر رایگان، گفت: فرصت در حال گذر است، بنابراین باید فرصت مناسبی برای استفاده از قیر رایگان در روز‌های باقیمانده سال در پروژه‌های عمرانی وجود داشته باشد تا از این امکانی که در کشور وجود دارد استفاده کنیم.

فرهنگی ادامه داد: در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ مقدار قیر رایگان توزیعی بین دستگاه‌های دولتی ۴ میلیون تن بوده است و ما هم موافق همین هستیم، البته این‌ها جزئیات بوده و در کمیسیون قابل رفع است، اما در عین حال در مورد فوریت باید گفت که اعتبار بودجه‌های عمرانی کافی نیست و زمان برای مالیات‌های عمرانی برای مدت باقی مانده محدود است.

او افزود: در صادرات نفت خام موانعی وجود دارد خوراک لازم برای تهیه قیر هم در کشورمان وجود دارد، از طرف دیگر بدون اینکه منابع مالی و ریالی قابل توجهی جا به جا شود می‌توان با تامین خوراک به میزان معادل ریالی ۴ میلون یا ۲ میلیون و هر مقدار دیگری که کمیسیون ذی‌ربط تصمیم بگیرد، پروژه‌های عمرانی از این حالت رکود بیرون بیاید و به سمت ترمیم و بهسازی جاده‌های اصلی، پروژه‌های بنیاد مسکن، راه‌های روستایی، مدارس، محوطه‌ها و سقف بام‌های آنها اقدام کنیم.

نماینده مردم تبریز اضافه کرد: در مورد ترمیم و بهسازی جاده‌های اصلی، آزاد راه‌ها و مسائل مربوط به بنیاد مسکن و حوزه‌های مختلف دیگری که در سنوات گذشته قیر رایگان در اختیارشان قرار میگرفت، اما سال جاری صورت مسئله حذف شده است و علت آن شرایط کرونایی کشور بود که امکان طرح مسئله در صحن علنی میسر نشد و نتیجه آن شد که صورت مسئله پاک شد؛ بنابراین مجلس باید به دو فوریت این طرح رای دهند. تا بتوانیم در حمایت از کار‌های عمرانی و بخش‌های مرتبط با مسائل عمرانی راهکار‌هایی را داشته باشیم.

فرهنگی ادامه داد: امروز شهرداری ها، دهیاری ها، وزارت راه و شهرسازی بنیاد مسکن و مجموعه‌های مختلف دیگر در انتظار نظر موافق نمایندگان است تا این راهی که بسته شده است و عملا آثار و منافع آن در اختیار چند شرکت معین قرار گرفته به مصرف مردم و نیاز‌های اساسی جامعه برسد و درخواست بنده مشارکت جدی و کامل و رای به دو فوریت این طرح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار