ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی از خروج ایران از برجام

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شد که این رژیم از احتمال خروج ایران از توافق برجام نگران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد طی نشست شورای امنیت، خروج ایران از توافق هسته‌ای موسوم به برجام را تهدید خواند و مدعی شد که این اقدام از سوی ایران تبعات امنیتی خواهد داشت.

در حالی که صهیونیست‌ها خود بزرگترین تهدید علیه صلح منطقه به‌شمار می‌آیند، نماینده رژیم صهیونیستی مدعی شده که کشورمان برای منطقه خطرناک است. وی گفته که جامعه جهانی نباید به سادگی از کنار این تهدید‌ها عبور کند.

اظهارات متناقض نماینده صهیونیست‌ها در شورای امنیت سازمان ملل در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی از همان اولین روز امضای برجام، مخالفت خود را با آن ابراز کرد و دولت باراک اوباما را به باد انتقاد گرفت.

ایران از همان روز اجرای برجم به تعهدات خود در چارچوب این توافق پای‌بند بوده ولی طرف غربی عمدتا به مفاد برجام و منافع ایران توجهی نکرده است.

آمریکا طی اقدامی یک‌جانبه‌گرایانه و در ابتدای سال ۹۷، ضمن خروج از برجام قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرد و سایر کشورها را نیز به نقض این قطعنامه تشویق کرد. 

ایران هم با استناد به متن توافق برجام و با ذکر این نکته که طرف غربی به تعهدات خود پای‌بند نبوده، به صورت تدریجی تعهدات خود ذیل برجام را کاهش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۳۱ تير ۱۳۹۹
کاهش تعهدات به کجا رسید؟
هنوز منتظریم فرانسه یا آلمان برامون دلسوزی کنن؟
سگ زرد برادر شغال نشنیدید
اگه کره شمالی بودیم تک تک مذاکره کننده ها اعدام میشدن
آخرین اخبار