نیکی هیلی: روی کار آمدن بایدن تمام زحماتمان را بر باد می‌دهد

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل درباره نابودی اقدامات حزب جمهوری‌خواه در صورت پیروزی رقیبِ دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات آتی هشدار داد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و از مخالفان سرسختِ ایران، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر «جو بایدن»، نامزد حرب دموکرات آمریکا و رقیب دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی این کشور، در انتخابات سال جاری آمریکا در ماه نوامبر (آبان) رأی آورد و به این سمت برسد، توافق هسته‌ای با ایران را از سر خواهد گرفت.

این سفیر سابق در صحبت‌های خود در نشستی مجازی به میزبانی ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه از اقدامات ترامپ مانند تغییر مکان سفارت آمریکا از قدس اشغالی به تل‌آویو و خروج از معاهده برجام (موسوم به توافق هسته‌ای با ایران) نیز صحبت کرد.

هیلی در توضیح حرف‌هایش گفت: «به خاطرِ تمام تلاش‌هایمان در اسرائیل و خاورمیانه، و بوجود آوردن صدایی مشترک میان واشنگتن و تل‌آویو، اصلا تمایل ندارم بایدن روی کار بیاید، او هرچه رشته کردیم پنبه می‌کند و با ایران به توافق می‌رسد.»


بیشتر بخوانید


او با ادعای تلاش آمریکا در مجمع عمومی دو سال گذشته برای محکوم کردن سازمان تروریستی گفت: «تفاوت میان بایدن و ترامپ را ببینید. چه کسی سفارتمان را از قدس اشغالی به تل‌آویو برد؟ آیا به موافق بایدن هستید که هرچه بیشتر به سناتور ایلهان عمر و برنی سندرز نزدیک خواهد شد؟ چه کسی به من اجازه داد که برای اولین بار از حماس در سازمان ملل صحبت کنم؟»

او در ادامه با اشاره به آنکه در حال حاضر نباید به حرف‌های بایدن توجه کرد و اعمال بیشتر از حرف‌ها بیانگر تفکر انسان است گفت: «ما همگی تفاوت این دو نفر را دیده‌ایم.»

هیلی در ادامه بیانیه خود با اشاره به اینکه چین بزرگترین تهدید آمریکا محسوب می‌شود گفت بیشتر رؤسای‌جمهور آمریکا، از جمله باراک اوباما و معاون او جو بایدن، ناشیانه در قبال این کشور رفتار کردند افزود: «آن‌ها نسبت به این واقعیت که چین تهدید استراتژیک بزرگی برای ماست ساده‌لوح بودند.»

او در ادامه به اقدام ترامپ برای متهم دانستن چین در توافقات تجاری و سرقت از مالکیت فکری اشاره کرد و گفت: «درست این زمانی بود که بایدن می‌گفت چین تهدید به حسابت نمی‌آید و باید دوست او باشیم. او از اقدام ممنوعیت سفر به چین به دست رئیس جمهورمان انتقاد کرد و ما کسی را به ریاست جمهوری خواهیم رساند که با دشمنانِ ما دوستی می‌کند. باید باهوش بوده این موارد را لحاظ کنیم.»

این سفیر آمریکا پیش از این ادعاهای بی‌اساس بی‌شماری علیه ایران مطرح کرده است، به طور مثال، در نشست دو سال پیشِ شورای امنیت، ایران را به انجام آزمایش موشکی و نقض قطعنامه‌‌های سازمان ملل متهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۷:۴۰ ۳۱ تير ۱۳۹۹
دوباره ادعا و خرید وقت...
یک بار با راه اندازی اینستکس
یک بار با بایدن

در زمان اوباما هم امریکا به تعهداتش در قرداد لوزان پایبند نبود طی این قرارداد پول های فروش قبلی نفت بلوکه بود و باید پول فروش جدید نفت به کشور برمی گشت که هرگز برنگشت...
Canada
ناشناس
۲۰:۵۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
زن هندی تبار
چرندیات گفته
کی به چرندیات تو گوش میده
دل ات خوشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
نترس شاگردات اینجا فعالن .. ازقبیل افراد. هشتک جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
هر خری که رییس جمهور آمریکا بشود ایران وایرانی به هیچ وجه با آنریکای جنایتکار صلح وسازش نمی کند
آخرین اخبار